Compania suedeză Spotify intenționează să angajeze sute de persoane pentru a-și crește vânzările de advertising în Europa și alte părți ale lumii, în condițiile în care platforma de streaming audio vrea să își crească veniturile generate de pe urma clienților care nu plătesc un abonament lunar dar constituie marea masă a utilizatorilor săi, transmite Reuters.
Spotify nu a înregistrat niciodată un profit net anual, în pofida succesului său pe piața de muzică online. Anul trecut, pierderile Spotify s-au triplat până la 581 milioane de euro. În primele trei luni ale acestui an, Spotify a înregistrat un profit net de 23 milioane de euro și venituri de 2,15 miliarde euro, însă 90% din venituri au provenit de la abonați și doar 10% din publicitate, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Ne vom crește forța de muncă în domeniul marketingului cu peste 70% în Europa, Australia și Canada și asta de la o bază de plecare care și așa este una consistentă", a declarat Lee Brown, director de advertising la Spotify. "Investim în operațiunile noastre de advertising. În ceea ce privește strategia pe termen lung, cred că zilele în care publicitatea reprezenta mai puțin de 10% din veniturile noastre totale s-au terminat", a adăugat Lee Brown.
Spotify, o companie care generează venituri de pe urma abonamentelor plătite și prin diseminarea de mesaje publicitare către utilizatorii non-plătitori, a înregistrat o relansare a operațiunilor sale de advertising în acest an, după ce în 2020 au fost lovite de pandemie. Dintre cei 365 de milioane de utilizatori activi lunari ai Spotify, 210 milioane sunt non-plătitori și aceștia aduc aproximativ 12% din veniturile totale ale platformei.
În ultimii ani, Spotify a investit puternic în podcasturi pentru a deveni destinația preferată a creatorilor de podcasturi. În trimestrul al doilea al acestui an, Spotify oferea 2,9 milioane de podcasturi, cu 12% mai mult decât în primul trimestru al acestui an, ceea ce a ajutat la creșterea veniturilor din publicitate, deoarece podcasturile aduc mai mulți utilizatori și oferă mai mult timp pentru reclame.
Firma de cercetare de piață eMarketer se așteaptă ca în acest an firma suedeză Spotify să devanseze Apple în funcție de numărul de ascultători de podcasturi.