Compania suedeză Spotify a făcut cunoscut faptul că 2 milioane dintre utilizatori săi foloseau o versiune modificată a aplicației proprii în care erau dezactivate reclamele.
De ce este important: versiunea gratuită a Spotify este monetizată prin reclame și folosită pentru convertirea utilizatorilor la varianta contracost, iar blocare reclamelor anulează practic acest model de business.
La începutul acestei luni Spotify anunța că a început să blocheze o versiune modificată a aplicației sale pe care utilizatorii o foloseau pentru a accesa serviciul fără a fi întrerupți de reclamele versiunii gratuite.
Spotify a dezactivat temporar conturile celor care foloseau versiunea modificată a aplicației sale și i-a anunțat pe aceștia că își pot reactiva conturile după ce o dezinstalează și revin la aplicația oficială.
CITEȘTE ȘI Facebook a colectat istoricul convorbirilor și al mesajelor de pe telefoanele cu Android ani la rândAcum, Spotify anunță că un număr foarte mare de utilizatori, aproximativ 2 milioane, foloseau versiunea modificată pentru a asculta muzică gratis și fără reclame.
Spotify are 159 de milioane de utilizatori, 88 de milioane dintre acestea folosind versiunea gratuită, monetizată prin intermediul reclamelor. Asta înseamnă că aproximativ 2,3% din abonații neplătitori blocau reclamele.
De luna aceasta, Spotify este disponibil și în România, unde versiunea Premium costă 5 euro pe lună.