SpaceX nu mai înregistrează pierderi pentru producerea antenelor sateliților Starlink, un pas major către obținerea profitabilității

SpaceX nu mai înregistrează pierderi pentru producerea antenelor sateliților Starlink, un pas major către obținerea profitabilității
scris 14 sep 2023

Compania spațială SpaceX a miliardarului Elon Musk nu mai absoarbe costul antenelor Starlink pe care le vinde cu serviciul său de internet prin satelit, a declarat un director al companiei, un pas cheie pentru îmbunătățirea profitabilității companiei, transmite CNBC.

”Subvenționam terminale, dar am multimplicat atât de mult producția noastră de terminale încât nu mai subvenționăm terminale, ceea ce este un loc bun pentru noi”, a declarat Jonathan Hofeller, vicepreședinte al Starlink și vânzări comerciale al SpaceX, în timpul unei panel la conferința World Satellite Business Week.

Urmărește-ne și pe Google News
CEO-ul Telekom Mobile România spune că nu sunt discuții pentru vânzare cu Vodafone România. Variantă vehiculată pe piața din afara țării: Vodafone România ar putea fi vândut către e& CITEȘTE ȘI CEO-ul Telekom Mobile România spune că nu sunt discuții pentru vânzare cu Vodafone România. Variantă vehiculată pe piața din afara țării: Vodafone România ar putea fi vândut către e&

SpaceX vinde antene Starlink pentru consumatori, cunoscute și sub numele de terminale de utilizator, pentru 599 de dolari fiecare, scrie News.ro.

Pentru clienții Starlink mai pretențioși, cum ar fi utilizatorii de telefonie mobilă, maritimă sau de aviație, SpaceX vinde antene cu serviciul său într-un interval de la 2.500 de dolari la 150.000 de dolari fiecare.

Când SpaceX a început să vândă serviciul Starlink, conducerea companiei a spus că terminalele costă aproximativ 3.000 de dolari fiecare pentru a fi fabricare.

Compania a îmbunătățit acest lucru la aproximativ 1.300 de dolari per terminal până la începutul anului 2021, iar comentariile lui Hofeller de miercuri indică acum că terminalele costă mai puțin de 600 de dolari fiecare, economii de producție în masă pe care Hofeller le-a creditat drept ”una dintre cheile noastre pentru succes”.

Președintele și COO al SpaceX, Gwynne Shotwell, a declarat la începutul acestui an că Starlink ”a avut un trimestru pozitiv al fluxului de numerar” în 2022.

Se pare că SpaceX a realizat un profit în primul trimestru din 2023.

OFICIAL Prețurile medii ale medicamentelor au crescut în ultimii doi ani și jumătate și cu 66% CITEȘTE ȘI OFICIAL Prețurile medii ale medicamentelor au crescut în ultimii doi ani și jumătate și cu 66%

Deși a fost fondată în urmă cu mai bine de două decenii și a fost evaluată la aproximativ 150 de miliarde de dolari, activitățile SpaceX de rachete, nave spațiale și sateliți necesită capital mare.

Compania a oferit ultima dată o actualizare a bazei sale globale de utilizatori Starlink în mai, când a declarat că are aproximativ 1,5 milioane de clienți.

Hofeller nu a precizat care este acest total acum, dar a spus că Starlink este ”cu mult peste” pragul de 1,5 milioane de clienți.

Cifra include atât clienții consumatori, cât și clienții întreprinderi din întreaga lume, despre care Hofeller a spus că serviciul urmărește ”să crească, sperăm, la milioane și milioane”.

Până în prezent, SpaceX a lansat peste 5.000 de sateliți Starlink.

”Devenim puternici, lansăm acum de două ori pe săptămână, ceea ce este o nebunie”, a spus Hofeller.

Miercuri mai devreme, operatorul european de satelit SES a anunțat un parteneriat cu Starlink pentru a-și vinde în comun serviciile de comunicații navelor de croazieră, o piață pe care ambele companii o deservesc în prezent.

CEO-ul SES, Ruy Pinto, a declarat că aranjamentul este unul pe care companiile se așteaptă să-l construiască cu ofertele ulterioare de pe piață.

viewscnt
Afla mai multe despre
spacex
starlink