Smartphone-urile au asigurat 45,1% din traficul de cumpărături online din SUA în primul trimestru, față de 45% în cazul PC-urilor, potrivit unui studiu efectuat de firma Demandware, furnizor de software pentru comerțul electronic, care se așteaptă ca ponderea telefoanelor să crească la 60% până anul viitor, relatează Bloomberg.
Creșterea cumpărăturilor online oferă retailerilor oportunitatea de a ajunge oricând și oriunde la clienți, dar comercianții se confruntă cu obstacole, în a profita cât mai mult de platformele mobile, scrie News.ro.
Între acestea se numără procedurile îndelungate de verificare și plăți, care descurajează cumpărătorii să finalizeze comenzile.
Importanța vânzărilor în afara magazinelor tradiționale a crescut pentru comercianți.
Comerțul electronic a generat venituri de 92,8 miliarde de dolari în primul trimestru din acest an, respectiv 7,8% din vânzările de retail, potrivit datelor oficiale din SUA. Suma este cu 1,3% peste perioada similară a anului 2002.
Adoptarea cumpărăturilor de pe dispozitive mobile a fost mai rapidă, luând prin surprindere comercianții.
Vânzările de pe dispozitive mobile au crescut de peste două ori în perioada 2013-2015, potrivit firmei de cercetare a pieței ComScore.
Demandware anticipează că până la sfârșitul anului viitoar cumpărătorii vor plasa mai multe comenzi de pe telefoane decât de pe oricare alte aparate.
Tehnologii ca Apple Pay, Android Pay și PayPal oferă retailerilor soluții la problemele lor, iar Rick Kenney, director la firma Demandware, a spus că ecranele mai mari ale telefoanelor și serviciile mai eficiente de căutare pe Internet vor facilita cumpărăturile mobile.
Retailerii mari și-au asumat dezvoltarea cumpărăturilor mobile prin programe interne. Aplicațiile unor retaileri precum Target, Wal-Mart Stores și Kohl’s au crescut semnificativ în iunie 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit ComScore.
Retailerii se pot aștepta la evoluția cumpărăturilor online la unele integral de pe dispozitive mobile, consideră Kenney.
Până în 2019, Emarketer anticipează că 71% din consumatorii americani vor avea un smartphone, față de 59% în prezent, iar Demandware estimează că până în ultimul trimestru al anului 2018 comenzile online de pe telefoane vor fi cu circa 13% peste cele operate de pe PC-uri.