Site-urile care se încarcă mai repede vor fi mai vizibile pe Facebook

Site-urile care se încarcă mai repede vor fi mai vizibile pe Facebook
scris 3 aug 2017

Facebook a anunțat că va modifica algoritmul de rankare al site-urilor în cadrul propriei rețele sociale, luându-se în calcul și viteza cu care se încarcă acestea.

Algoritmul care decide ce posturi și în ce ordine sunt afișate pe wall-ul utilizatorilor va suferi în curând o nouă modificare, ce va avea un impact important pentru paginile publicațiilor pentru care Facebook este o sursă importantă de trafic.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania condusă de Mark Zuckerberg va modifica algoritmul de rankare astfel încât acesta să țină cont și de viteza cu care se încarcă site-urile. Astfel, o postare către un site care se încarcă repede va fi afișat mai sus în newsfeed decât una a unui site care se încarcă mai greu.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ce dotări va avea și cât va costa Galaxy Note 8 CITEȘTE ȘI Ce dotări va avea și cât va costa Galaxy Note 8

O rankare superioară în newsfeed înseamnă și trafic mai mult pentru publisher-ul respectiv. Publisherii care vor să-și mențină sau să-și crească traficul din Facebook vor trebui să se preocupe mai serios de viteza de încărcare a paginilor.

Reprezentanții Facebook au fost cel puțini nesinceri când au făcut acest anunț fără să vorbească de Instant Articles. Acesta este un format special creat de Facebook și adoptat de unii publisheri care formatează și optimizează paginile web ducând la încărcarea aproape instantanee a paginilor.

În mod automat, site-urile care folosesc formatul Instant Articles vor fi avantajate. Pentru că se încarcă foarte repede, acestea au toate șansele să domine newsfeed-ul utilizatorilor. Se poate merge chiar mai departe și spune că Facebook face această modificare special pentru a convinge și mai mulți publisheri să folosească formatul Instant Articles, care aduce companiei venituri suplimentare din publicate.

Vânzările de iPad-uri au crescut pentru prima oară în ultimii 3 ani CITEȘTE ȘI Vânzările de iPad-uri au crescut pentru prima oară în ultimii 3 ani

Dincolo de motivația ascunsă, Facebook nu este prima companie care ia în calcul viteza de încărcare a site-urilor în cadrul algoritmului de rankare. Și Google face același lucru cu propriul motor de căutare.

Conform unui studiu citat și de Facebook, 40% dintre utilizatori renunță să viziteze un site dacă acesta nu se încarcă în trei secunde.

Modificarea algoritmului de rankare pe Facebook se va propaga gradual pe parcursul următoarelor luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook