Retragerea Meta de pe zona politică a dus la picajul implicării utilizatorilor pentru postările presei și ale partidelor aflate în campanie. Asta în timp ce compania câștigă mai mulți bani din reclame electorale.
Conform unui studiu recent, publicat de Washington Post, cele mai citate 25 de instituții de presă din Statele Unite și-au văzut interacțiunea urmăritorilor scăzând cu 75% pe Facebook în ultimii doi ani.
Același trend s-a constat și pe Instagram, deși scăderea nu este la fel de drastică - implicarea a scăzut aici cu 58% de la începutului lui 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această evoluție vine ca urmare a faptului că Meta a decis să reducă vizibilitatea postărilor ce au legătură cu politica, pentru a evita toate criticile pentru modul în care (nu) face moderarea.
Reducerea vizibilității organice a postărilor politice face ca gigantul american să câștige și mai mult din publicitate, partidele văzându-se forțate că investească în reclame electorale pentru a-și transmite mesajele în cadrul rețelei.
Conform eMarketeer, reclama electorală va aduce 605 milioane de dolari platfromelor sociale anul acesta, după ce era la 324 milioane de dolari în 2020.