NextUp Solutions, furnizor de soluții software pentru business, semnalează că haosul legislativ și plusul de birocrație îi demotivează pe tinerii specialiști să mai vină în branșă, acuzând totodată că Marea Digitalizare a statului "este derulată știrb și a început cu stângul", deoarece este dorită centralizarea informațiilor fiscale doar pentru un control ușor din partea statului, sistemul fiind construit eronat.
Industria cea mai activă cu nevoie de automatizări este cea de producție, însă în 2024 a crescut semnificativ cererea de automatizare inclusiv dinspre industria serviciilor de contabilitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Haosul legislativ și plusul de birocrație îi demotivează să rămână în branșă, dar mai ales nu mai vin la fel de mulți contabili tineri care să întâlnească cererea. Așa că cei care sunt activi nu au încotro decât să apeleze la automatizări pentru a suplimenta nevoia de resurse umane”, spune pentru Profit.ro Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.
Compania investește în funcționalități noi implementate inteligent, cum este de exemplu e-Factura, proiect care a atras până acum o investiție de aproape 1 milion de lei.
Roxana Epure acuză haosul modificărilor legislative, lipsa de predictibilitate și efectele acestora asupra antreprenorilor: “Marea Digitalizare, cea despre care vorbim peste tot, se întâmplă știrb. A început cu stângul, pentru că este dorită centralizarea informațiilor fiscale pentru un control ușor din partea statului, dar construim greșit momentan. Statul nu știe unde vrea să ajungă, începe cu sfârșitul, adică de la antreprenor și nu din curtea proprie. Între timp, taxele cresc. Asta face ca piața să fie instabilă, antreprenorii să fie demotivați să investească, în timp ce scade nivelul de control asupra costurilor lunare”.
CITEȘTE ȘI NEPI Rockcastle și-a vândut depozitul din Otopeni turcilor de la SüvariDe cealaltă parte, autoritățile investesc în imprimante și consumă hârtie, cerând rapoarte, dar nu fac nimic cu informațiile fiscale sau pun la dispoziția contribuabilului infrastructuri din anii ’90, mai spune Roxana Epure.
Compania a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de lei, în creștere cu 40%, și 120 de noi clienți, având ca obiectiv menținerea acestui trend și în următorii ani. Pentru e-Factura, compania a investit aproape 1 milion de lei, iar pentru alte noi produse au fost bugetate sume de 3 milioane de lei, în 2024 și 2025.
CITEȘTE ȘI CrowdStrike, cu un centru de inovare la București, crește puternic la bursă după anunțarea rezultatelor și a unei noi achiziții“Ne propunem să diminuăm eforturile utilizatorilor cu birocrația, mai ales că legile se schimbă fără o țintă, fără o strategie clară. e-Factura, SAFT și modificarea salariului minim pe economie de pe o zi pe alta sunt doar câteva schimbări care aduc muncă în plus pentru utilizatori, contribuabili - antreprenori și contabili. Aceasta este și provocarea: să implementăm legea corect, însă fără a avea, din păcate, de la autoritățile statului norme de aplicare clare”, spune managerul.
Cele mai utilizate produse din portofoliul companiei sunt NextUp ERP și softul de gestionare a salariilor și angajaților, NextUp Salarii. Softul de tip ERP este implementat în circa 5.000 de companii, iar NextUp Salarii este folosit de aproximativ 1.200 de companii care calculează salariile a peste 90.000 de salariați.