Directorul general al Apple, Tim Cook, a criticat miercuri alte companii mari de tehnologie pentru că nu își asumă o responsabilitate mai mare în probleme precum dezinformarea și confidențialitatea datelor, într-un interviu acordat ”The Outside Podcast”, relatează CNBC.
Comentariile făcute de Cook, care nu s-a referit la numele rivalilor Apple, au avut loc în timp ce Facebook și-a intensificat criticile la adresa politicilor Apple, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Unii oameni privesc Silicon Valley ca pe un monolit. În mod special, pun companiile mari în aceeași găleată...Unele dintre cele mai mari probleme aflate în ziua de azi în jurul tehnologiei sunt lipsa de responsabilitate legată de ce se întâmplă pe o platformă. În mod clar ne asumăm responsabilitatea. Luăm decizii dificile”, a spus Cook.
Facebook, YouTube, divizie a Google, și Twitter au fost criticate puternic pentru politicile lor referitoare la dezinformare, în special în acest an, în legătură cu alegerile prezidențiale americane și Covid-19.
În timp ce Facebook și Twitter au monitorizat postările referitoare la rezultatele alegerilor din 3 noiembrie, YouTube a anunțat abia miercuri că va începe să scoată dezinformările cu acest subiect de pe platforma sa.
Apple a evitat aceste probleme pentru că nu are o platformă de socializare, dar Cook a spus că Apple a încercat să își facă datoria prin monitorizarea Apple News și App Store.
”Poți fii un mare amplificator al dezinformării, al violenței, al multor lucruri diferite care există. Nu vrem să fim o parte a niciunuia dintre aceste lucruri. Nu vrem să facem parte deloc din ură. Și simt că am evitat acest lucru în mare măsură”, a afirmat Cook.
Acesta a diferențiat Apple de alte companii mari din sectorul tehnologiei și în privința confidențialității, despre care a spus că ar putea fi ”cel mai important subiect al secolului 21”, pe lîngă schimbările climatice.
Începând din 2021, Apple va elimina din App Store aplicațiile care urmăresc utilizatorii fără să le ceară permisiunea. Această măsură pune tot mai mult în conflict Apple cu advertiseri precum Facebook, care afirmă că schimbările îi afectează capacitatea de a oferi reclame țintite și de a le măsura eficiența.
Facebook susține că măsura i-ar putea reduce veniturile uneia dintre afacerile sale cu publicitatea cu 50%.
WhatsApp, divizie a Facebook, a protestat recent față de noile condiții ale Apple referitoare la confidențialitate, numindu-le anticoncurențiale deoarece serviciul iMessage al Apple este exceptat.
Facebook este investigată frecvent pentru practicile sale referitoare la confidențialitatea datelor. În 2019, Comisia Federală pentru Comerț a SUA a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari, în urma scandalului legate de firma britanică de consultanță politică Cambridge Analytica, în care aceasta a accesat datele a 87 de milioane de utilizatori ai Facebook fără să le ceară acordul.