După ce, spre neliniștea șefilor Google, a luat în calcul trecerea la Bing, Samsung a decis, în cele din urmă, să păstreze Google ca motor de căutare implicit pe propriile smartphone-uri.
Samsung a luat în calcul, conform unor surse din cadrul companiei, să schimbe motorul de căutare implicit al propriului browser web mobil și să treacă de la Google la Bing.
Review-ul intern realizat de Samsung pe această temă a creat îngrijorare în cadrul Google, nu pentru că ar fi cauzat vreo mare pierde a cotei de piață, ci pentru ar fi dat un semnal și ar creat o problemă de imagine.
CITEȘTE ȘI Google va renunța treptat la cookie-uri, începând din 2024Însă, conform The Wall Street Journal, Samsung a renunțat la idee de teama stricării relației cu Google, de care depinde practic business-ul cu smartphone-uri al companiei coreene.
Asta arată, încă, o dată, ce putere are Google asupra producătorilor de smartphone-uri, chiar și când nu îi obligă să-i instaleze produsele prin clauze contractuale.
Browser-ul mobil dezvoltat de Samsung are sub 5% cotă pe piața smartphone-urilor, fiind departe de Safari, care are 27%, și, mai ales, de Chrome, care deține peste 61% din piață.