După ce anul acesta au luptat cot la cot pentru poziția lider al pieței de smartphone-uri, Samsung și Huawei vor avea direcții diametral opuse din momentul în care piața va începe să-și revină la nivel global.
Strategy Analytics a emis o previziune a pieței smartphone-urilor pentru 2020 și 2021, care, dacă se concretizează, va arăta destul de diferit anul viitor, cu un Huawei dispărut din primii trei producători.
În primul rând, analiza susține că piața își va reveni mai rapid decât se credea inițial și că anul acesta pierderea va fi de 11%, în loc de 15,6%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar și așa, revenirea nu se va face instant. Conform Strategy Analytics, abia în 2022 se va reveni undeva la nivelul de 1,4 miliarde de unități din 2019.
În al doilea rând, Samsung își va păstra poziția de lider anul acesta și chiar se va distanța anul viitor. Anul acesta, producătorul coreean este așteptat să livreze 265,5 milioane de unități, cu o creștere la 295 milioane de unități așteptată pentru viitor.
Huawei va scădea în 2020 la 192,7 milioane de unități, însă va reuși să-și păstreze, cu o margine mică, a doua poziție în topul producătorilor. În schimb, anul viitor Huawei este așteptat să pice pur și simplu la doar 59 milioane de unități.
Va fi o scădere drastică, ce va duce Huawei mult în spatele Samsung, Apple și Xiaomi, producători care vor rămâne distanțați în top 3.
Apple va scădea anul acesta la 192,7 milioane de unități, de la 240,5 anul trecut, însă va crește anul viitor la 235,7 milioane de unități.
Xiaomi va reuși chiar să crească anul acesta, în plină pandemie, de la 124,8 milioane de unități anul trecut, la 129,1 milioane de unități în 2020. Anul viitor, Xiaomi este așteptat să crească până la 166,8 milioane de unități.