Cota de piață a producătorului coreean în Europa Centrală și de Est a crescut în al doilea trimestru al acestui an cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Conform Counterpoint Research, cota de piață a Samsung, care ocupă primul loc în zona CEE, a ajuns în Q2 2019 la 40%.
Creșterea vine în principal datorită succesului seriei Galaxy A, care a ajuns să reprezinte 70% din smartphone-urile livrate de coreeni în această regiune.
Distanțarea pe primul loc a celor de la Samsung a fost avantajată și de situația dificilă a celor de la Huawei, datorată războiului comercial dintre Statele Unite și China. Chiar și așa, Huawei a scăzut doar până la 20% din piață în Q2 2019. În urmă cu an, Huawei deținea 23% din această piață.â
CITEȘTE ȘI Mozilla testează un VPN pentru FirefoxCei de la Counterpoint avertizează, însă, că Samsung trebuie să aibă grijă și la ceilalți producători chinezi, care acordă o atenție deosebită acestei regiuni a Europei, unde se cumpără în principal dispozitivele din gama medie și cea inferioară.
Cu 11% cotă de piață, Xiaomi ocupă locul trei în regiune, fiind urmat de Apple cu doar 6% din piață.
11% este și creșterea de ansamblu înregistrată de toți producătorii chinezi în ultimul an în această regiune, chiar în condițiile scăderii suferite de Huawei.
Interesant este că, tot aici și tot conform Counterpoint Research, în ultimul an și telefoanele simple au înregistrat o revenire importantă, crescând cu 11%.
Europa Centrală și de Est reprezintă 5% din piață globală de smartphone-uri și 37% din piața europeană. Prețul mediu plătit aici pe un smartphone este între 100 și 250 de dolari.