Samsung a pierdut locul 2 în topul producătorilor de tablete, în favoarea Amazon

Samsung a pierdut locul 2 în topul producătorilor de tablete, în favoarea Amazon
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 7 feb 2018

Compania americană Amazon a fost al doilea mare producător de tablete în ultimul trimestru, după Apple.

Conform cifrelor publicate de IDC, Apple a livrat 13,2 milioane de unități în ultimul trimestru. Creșterea de 0,6% a conferit producătorului de iPad-uri o cotă de piață de 26,6%.

Urmărește-ne și pe Google News

Samsung, care ocupa în mod tradițional a doua poziție în topul producătorilor de tablete, a livrat doar 7 milioane de unități, cu 13% mai puțin decât aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a coreenilor a fost de 14,1%.

Marele câștigător a fost Amazon, companie care, cu o creștere de 50,3% de la an la an, a livrat în ultimul trimestru 7,7 milioane de tablete, ajungând la o cotă de piață de 15,6% care o situează pe locul doi, peste Samsung.

FOTO Noi imagini cu Galaxy S9 confirmă reamplasarea senzorului de amprente CITEȘTE ȘI FOTO Noi imagini cu Galaxy S9 confirmă reamplasarea senzorului de amprente

Creșterea foarte mare a celor de la Amazon se explică prin reducerile semnificative pe care magazinul online le-a practicat de Black Friday și de sărbători. Tablete precum Fire HD 8 și Fire HD 10, dar și ebook reader-ele Kindle și Kindle Paperwhite au avut prețuri cu peste 30 de dolari mai mici decât de obicei.

Pe locul 4 se află Huawei care a livrat 3,5 milioane de tablete, cu 11,9% mai mult decât în urmă cu un an. Huawei are o cotă de piață de 7,1%.

În fine, locul 5 este ocupat de Lenovo, care a livrat 3,1 milioane de tablete. Cu o scădere majoră față de anul trecut, de 13,1%, Lenovo are o cotă de piață de 6,2%.

Pe ansamblu, piața tabletelor s-a contractat în ultimul trimestru cu 7,9% față de anul trecut, fiind livrate, în total, 49,6 milioane de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
tablete
apple
samsung
amazon
huawei
lenovo