Compania americană Amazon a fost al doilea mare producător de tablete în ultimul trimestru, după Apple.
Conform cifrelor publicate de IDC, Apple a livrat 13,2 milioane de unități în ultimul trimestru. Creșterea de 0,6% a conferit producătorului de iPad-uri o cotă de piață de 26,6%.
Samsung, care ocupa în mod tradițional a doua poziție în topul producătorilor de tablete, a livrat doar 7 milioane de unități, cu 13% mai puțin decât aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a coreenilor a fost de 14,1%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marele câștigător a fost Amazon, companie care, cu o creștere de 50,3% de la an la an, a livrat în ultimul trimestru 7,7 milioane de tablete, ajungând la o cotă de piață de 15,6% care o situează pe locul doi, peste Samsung.
Creșterea foarte mare a celor de la Amazon se explică prin reducerile semnificative pe care magazinul online le-a practicat de Black Friday și de sărbători. Tablete precum Fire HD 8 și Fire HD 10, dar și ebook reader-ele Kindle și Kindle Paperwhite au avut prețuri cu peste 30 de dolari mai mici decât de obicei.
Pe locul 4 se află Huawei care a livrat 3,5 milioane de tablete, cu 11,9% mai mult decât în urmă cu un an. Huawei are o cotă de piață de 7,1%.
În fine, locul 5 este ocupat de Lenovo, care a livrat 3,1 milioane de tablete. Cu o scădere majoră față de anul trecut, de 13,1%, Lenovo are o cotă de piață de 6,2%.
Pe ansamblu, piața tabletelor s-a contractat în ultimul trimestru cu 7,9% față de anul trecut, fiind livrate, în total, 49,6 milioane de unități.