Românii consumă 3,3 ore de conținut TV pe zi. În weekend se uită 4 ore

Românii consumă 3,3 ore de conținut TV pe zi. În weekend se uită 4 ore
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 23 sep 2015

Românii consumă în medie 3,3 ore de conținut TV pe zi de luni până vineri, timpul alocat urcând la 4 ore în weekend, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research pentru SES Astra România, subsidiara operatorului de sateliți SES Astra.

Aproape 7% dintre respondenți se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi, indiferent de zi, aceștia fiind cei mai avizi telespectatori.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit studiului, 78% dintre respondenți se uită la canale de știri, 57% la filme, 43% urmăresc posturile cu muzică, iar 41% la programe cu audiență generală/divertisment.

Principalul criteriu de alegere al clienților de servicii TV atât în ceea ce privește tipul de conexiune, dar și furnizorul, este practic lipsa de opțiuni, potrivit studiului.

Cei mau mulți respondenți au declarat că au avut o singură opțiune de alegere pentru furnizorul de servicii și/sau tipul de conexiune.

Conform datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), aproape 7 milioane de gospodării au acces la servicii TV.

Aproape două treimi sunt conectate prin cablu, iar jucătorii principali ai pieței de distribuție TV sunt, în ordine, RDS&RCS, Telekom și UPC.

O treime dintre români spun că au avut o singură variantă atunci când au ales furnizorul de servicii TV. Acesta este cel mai frecvent răspuns la întrebarea “De ce ați ales acest furnizor?”.

Calitatea serviciului furnizat ocupă locul al doilea între motivele alegerii unui furnizor, fiind indicat de 15% dintre intervievați.

Prețul pentru serviciile TV vine abia pe locul al treilea ca importanță, menționat de aproape 14% dintre participanții la studiu.

În ordinea importanței pentru consumator urmează împachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un preț cât mai mic, timpul scurt de instalare sau faptul că au fost contactați de o persoană de vânzări.

Un sfert (24%) dintre participanții la studiu au declarat că își doresc să urmărească emisiunea/filmul sau programul preferat la calitate HD.

Calitatea imaginii și experiența oferită de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV și/sau un nou televizor.

Aproape 60% dintre respondenți consideră important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou furnizor de servicii TV, dar și cumpărării unui nou televizor.

În ceea ce privește genul conținutului preferat în HD, pe primul loc sunt menționate filmele, urmate de știri, documentare și sport.

Studiul Indexul consumului de televiziune în România a fost realizat de Mercury Research pentru SES Astra România în luna iunie a acestui an, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 400 de persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune.

Marja de eroare a studiului este +/- 5%.

SES operează o flotă de peste 50 de sateliți geostaționari. Compania furnizează servicii de comunicații prin satelit radiodifuzorilor, furnizorilor de conținut și servicii de internet, operatorilor de rețele mobile și fixe, precum și organizațiilor comerciale și guvernamentale din întreaga lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
televiziune
programe
studiu