România beneficiază de rețele mobile mai bune decât țări importante, precum Franța, a declarat Răzvan Ionescu, director de marketing pe segmentul business la Telekom Romania, în cadrul evenimentului WeLoveDigital Forum organizat de Profit.ro.
În România, conexiunile de date sunt așteapte să crească, nu doar ca volum de trafic, ci si ca viteză. Aceasta este tendința actuală, iar ea se va menține și în anii următori.
Cea mai mare partea a traficul este dată de video. Românii urmăresc mult video, în principal YouTube, atât pe smartphone-uri, cât și pe tablete.
Necesitatea conexiunilor de date, a arătat Razvan Ionescu, ”reprezintă un motor de dezvoltare care va alimenta majoritatea industriilor, iar operatorii trebuie să găsească modalități de monetizare”.
Conexiunile la Internet, nu doar în prezent, ci mai ales pe măsura extinderii Internet of Things, vor fi, într-adevăr, o necesitate în toate industriile. Cel mai probabil însă, majoritatea conexiunilor vor fi wireless, dar având la bază o conexiune fixă. Asta înseamnă că unor operatori precum Telekom sau RCS&RDS le va fi relativ ușor să monetizeze această zonă. Pe de altă parte, pentru operatorii care nu dispun de infrastructura necesară va fi o provocare.
La creșterea traficul de date au contribuit decisiv smartphone-urile, a arătat Valentin Stefan, Director Business Development la Vodafone Romania. Îmbunătățirea rețelelor și trecerea la 4G au avut un rol esențial în acest sens. Valentin Stefan a dat ca exemplu weekend-urile cu internet 4G gratuit oferite de Vodafone, perioade în care numărul de utilizatori care au folosit aceste conexiuni a crescut cu 40% față de o perioadă obițnuită. În comparație cu un weekend din 2015, creșterea numărului de utilizatori a fost de aproape trei ori.
Aceste cifre arată că mai există suficient spațiu de creștere pentru conexiunile de date, iar Valentin Stefan s-a arătat încrezător că în curând doi din trei utilizatori vor folosi o conexiune de date.
WeLoveDigital Forum este un eveniment organizat de profit.ro cu sprijinul: Telekom Romania, Prometheus Programmatic si Philip Morris International Romania.