Un utilizator din trei (32,3%) nu știe cum își poate proteja viața personală în mediul online, potrivit unui raport al producătorului rus de soluții de securitate cibernetică Kaspersky Lab, publicat vineri.
Odată cu creșterea cantității de date cu caracter personal pe Internet, o parte dintre utilizatori se consolează cu ideea că orice încercare de a menține confidențialitatea datelor online va fi sortită eșecului, potrivit companiei.
”Kaspersky Lab a descoperit recent că un utilizator din trei (32,3%) nu știe cum își poate proteja viața personală în mediul online. Această lipsă de control față de problemele de confidențialitate digitală, denumită extenuare produsă de datele private online, conduce deseori la publicarea unui exces de informații pe rețelele de socializare și la ignorarea riscurilor inerente de securitate”, se arată în comunicat, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Specialiștii avertizează însă că acum nu este cel mai bun moment pentru a lăsa garda jos - o atitudine superficială față de viața privată ar putea să-i facă pe utilizatori o pradă ușoară pentru infractorii cibernetici.
”Într-o perioadă în care nouă din zece persoane (89,3%) intră online de mai multe ori pe zi, Internetul a devenit esențial pentru viața modernă. Acest lucru a făcut ca păstrarea sub control a tuturor informațiilor private să devină o provocare extraordinară pentru utilizatori. Conform unui sondaj recent Kaspersky Lab, aproape 17% dintre respondenți au văzut informații private despre ei înșiși sau despre membrii familiei, care nu ar fi trebuit să ajungă în domeniul public”, se arată în comunicat.
Această cifră se ridică la aproape un sfert (22,3%) în rândul persoanelor care au copii cu vârste de până în 18 ani. Eforturile inutile de a deveni mai puțin vizibili pe Internet conduc la o stare denumită „extenuare cauzată de datele private", potrivit companiei.
”Această extenuare este legată de existența unei presiuni constante, cu senzația permanentă că există terți care profită de informațiile tale personale, orice rezistență fiind inutilă. De fapt, unii oameni cred că nu au suficientă putere pentru a se opune încălcării confidențialității datelor. O treime (32,3%) dintre respondenți nu știu cum își pot proteja complet viața privată online, iar 13% și-au pierdut interesul pentru modul în care își pot îmbunătăți protecția datelor personale”, se arată în comunicat.
O asemenea atitudine față de problemele de confidențialitate a afectat, de asemenea, comportamentul online al oamenilor. Astfel, o cincime (19%) dintre participanții la studiu nu fac eforturi suplimentare - cum ar fi ștergerea periodică a istoricului de navigare sau utilizarea de accesorii speciale pentru a bloca funcțiile de urmărire online - pentru a-și asigura confidențialitatea în timp ce navighează pe Internet de pe dispozitivele lor.