Amazon.com a înregistrat în trimestrul al treilea o creștere a profitului sub așteptările analiștilor, din cauza costurilor mai mari pentru livrarea coletelor, compania alocând bani și pentru dezvoltarea produselor și operațiunilor, transmite MarketWatch.
Acțiunile Amazon au coborât cu 4,3% după închiderea tranzacțiilor de miercuri de la New York, scrie News.ro.
Profitul a urcat la 252 milioane de dolari, respectiv la 52 de cenți pe acșiune, de la 79 milioane de dolari, sau 17 cenți pe acțiune în urmă cu un an. Analiștii anticipau un profit de 78 de cenți pe acțiune.
Totuși, Amazon a obținut profit pentru al șaselea trimestru consecutiv, după ce a oscilat între pierderi și profit în cei 20 de ani de la listarea la bursă, în pofida creșterii puternice a vânzărilor.
În trimestrul al treilea, vânzările au avansat la 32,7 miliarde de dolari, de la 25,36 miliarde de dolari, fiind în interiorul intervalului estimat de companie, de 31-33,5 miliarde de dolari.
Cheltuielile pentru livrări au urcat cu 43%, la 3,9 miliarde de dolari.
Amazon a început pregătirile pentru înființarea propriului serviciul de expediție, obiectivul fiind ca la un moment dat să asigure propriile livrări, dar și alte altor retaileri și clienți.