Procesul Google: Traficul Google Maps a scăzut când a fost lansat Apple Maps

Procesul Google: Traficul Google Maps a scăzut când a fost lansat Apple Maps
scris 20 sep 2023

Când Apple a lansat propriul serviciu de cartografiere, Google Maps a pierdut trafic important, iar asta a constituit o lecție pe care Google a învățat-o și a evitat ca aceeași situație să se repete în cazul motorului de căutare, scot la iveală mărturiile din amplul proces antitrust împotriva Google.

Lansarea aplicației Apple Maps pe iPhone a dus la o scădere importantă de trafic pentru Google Maps, a mărturisit directorul financiar Michael Roszak în procesul în care Google își apară strategia pentru funcția de căutare.

Urmărește-ne și pe Google News

Deși nu sunt oferite cifre concrete, Roszak mai spune că a fost nevoie de doi ani pentru ca Google Maps să recâștige aproximativ 40% din traficul pierdut în fața Apple Maps.

Toate modelele iPhone 15 au baterii cu capacități mai mari CITEȘTE ȘI Toate modelele iPhone 15 au baterii cu capacități mai mari

Același reprezentant Google mai spune că gigantul american a tras concluziile de rigoare și a făcut tot ce era posibil pentru ca același lucru să nu se întâmple cu Google Search, principală sursă de bani din reclame a companiei.

Informațiile apar în amplul proces antitrust în care Google este acuzat de procurorii americani că a folosit tactici incorecte pentru a-și proteja motorul de căutare, precum impunerea acestuia ca implicit pe smartphone-uri.

Dacă pe Android Google a reușit să le impună producătorilor de smartphone-uri stabilirea propriului motor de căutare ca implicit prin contract, pe iPhone compania a trebuit să plătească bani grei către Apple pentru același lucru.

Departamentul de Justiție al Statelor Unite estimează că Google a plătit în 2020 undeva între 4 și 7 miliarde de dolari pentru ca motorul său de căutare să fie folosit în mod implicit de Safari pe iPhone.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
apple
google maps
apple maps
iphone
safari
proces