Când Apple a lansat propriul serviciu de cartografiere, Google Maps a pierdut trafic important, iar asta a constituit o lecție pe care Google a învățat-o și a evitat ca aceeași situație să se repete în cazul motorului de căutare, scot la iveală mărturiile din amplul proces antitrust împotriva Google.
Lansarea aplicației Apple Maps pe iPhone a dus la o scădere importantă de trafic pentru Google Maps, a mărturisit directorul financiar Michael Roszak în procesul în care Google își apară strategia pentru funcția de căutare.
Deși nu sunt oferite cifre concrete, Roszak mai spune că a fost nevoie de doi ani pentru ca Google Maps să recâștige aproximativ 40% din traficul pierdut în fața Apple Maps.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Același reprezentant Google mai spune că gigantul american a tras concluziile de rigoare și a făcut tot ce era posibil pentru ca același lucru să nu se întâmple cu Google Search, principală sursă de bani din reclame a companiei.
Informațiile apar în amplul proces antitrust în care Google este acuzat de procurorii americani că a folosit tactici incorecte pentru a-și proteja motorul de căutare, precum impunerea acestuia ca implicit pe smartphone-uri.
Dacă pe Android Google a reușit să le impună producătorilor de smartphone-uri stabilirea propriului motor de căutare ca implicit prin contract, pe iPhone compania a trebuit să plătească bani grei către Apple pentru același lucru.
Departamentul de Justiție al Statelor Unite estimează că Google a plătit în 2020 undeva între 4 și 7 miliarde de dolari pentru ca motorul său de căutare să fie folosit în mod implicit de Safari pe iPhone.