Numărul smartphone-urilor vândute a înregistrat o creștere ușoară în 2017, însă producătorii au reușit să impună prețuri mai mari.
Anul trecut au fost vândute în total 1,46 miliarde smartphone-uri, cu 3% mai mult decât în 2016, conform unei cercetări realizate de GfK.
Europa Centrală și de Est, dar și America latină au fost regiunile care au înregistrat cele mai mari creșteri anuale, de 9 procente. La polul opus s-au aflat Europa de Vest, care înregistrat o scădere de 4%, și zona dezvoltată a Asiei, unde vânzările au scăzut cu 6 procente.
China a înregistrat prima scădere în ceea ce privește volumul vânzărilor, dar, chiar și așa, a adus producătorilor venituri mai mari cu 17% față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI Samsung va prezenta smartphone-ul Galaxy S9 pe 25 februarieÎn pofida faptului că vânzările de smartphone se apropie de apogeu, producătorii au reușit să-și vândă mai scump produsele în 2017, în medie cu 10 procente. Această creștere a fost evidentă în special la vârfurile de gamă ale unor producători precum Samsung, Google și Apple, care și-au vândut flagship-urile cu prețuri ce au depășit 1.000 de euro.
Din nou, și în ceea ce privește veniturile, regiunea fruntașă a fost Europa Centrală și de Est, unde veniturile producătorilor au crescut anul trecut cu 26%. A doua regiune ca profitabilitate a fost zona mai puțin dezvoltată a Asiei, unde creșterea a fost de 24 de procente.
Spre comparație, veniturile producătorilor au crescut cu doar 4% în Europa de Vest și cu 1% în America de Nord.