Compania Națională Poșta Română a înregistrat, în primele șapte luni ale acestui an, un profit net de 18,3 milioane de lei (4,13 milioane de euro), în contextul unor creșteri semnificative pe componenta veniturilor din servicii financiare, a celor din colete și din serviciul confirmare de primire.
De asemenea, în același interval, profitul brut a depășit cu 87% prognoza din bugetul de venituri si cheltuieli pe 2015, pentru intervalul ianuarie-iulie 2015. Acesta s-a ridicat la 21,6 milioane de lei (4,8 milioane de euro).
Față de primele șapte luni ale anului trecut, cel mai mult au crescut veniturile din servicii financiare (+25%), colete și cele aferente serviciului confirmare de primire, cu 10,7%, respectiv 6%. Veniturile totale s-au ridicat, în perioada ianuarie - iulie 2015, la 655 de milioane de lei (147 de milioane de euro), iar cheltuielile la 633 de milioane de lei (142 de milioane de euro).
"În acest an, Poșta Română va rămâne în marja profitabilității cu un rezultat pozitiv estimat la 1,6 milioane de lei, în condițiile în care ne-am propus un plan amplu de investiții, poate cel mai important din ultimii 10 ani. În contextul unei piețe cu tot mai mulți competitori, fără o concentrare a unei ponderi semnificative din resursele financiare pe investiții nu putem aspira, în anii următori, la menținerea pe această traiectorie profitabilă și la creștere. Poșta Română are nevoie de servicii performante, de o relație corectă și prietenoasă cu clienții și cu partenerii de business, de tehnologii moderne, simultan cu respectarea obligațiilor către acționarul principal, statul roman", a declarat Alexandru Petrescu, director general Poșta Română.
Operatorul național de servicii poștale a planificat, pentru acest an, investiții de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua și în 2016. Printre proiectele ample demarate în acest an se numără cel de optimizare și dezvoltare a rețelei de comunicații electronice a Poștei Române. De asemenea, la începutul acestui an, Poșta Română a utilat întreaga flota auto a companiei cu sistem de monitorizare GPS, o investiție esențială pentru eficientizarea activității de distribuție, precum și pentru reducerea cheltuielilor de transport.