Platforma online de design Canva, folosită inclusiv în România, a ajuns să valoreze 40 de miliarde de dolari, în urma unei noi runde de finanțare.
Compania australiană a primit o investiție de 200 de milioane de dolari americani, condusă de fondul T. Rowe Price, un vechi investitor al său. La runda de finanțare au mai participat Franklin Templeton, Sequoia Capital Global Equities, Bessemer Venture Partners, Greenoaks Capital, Dragoneer Investments, Blackbird, Felicis și AirTree Ventures, arată startupcafe.ro.
Astfel, Canva aproape că își triplează valoarea în mai puțin de jumătate de an, după ce, în aprilie 2021, obținuse o rundă de investiții de 71 de milioane de dolari, condusă tot de T. Rowe Price, la o evaluare a companiei de 15 miliarde de dolari americani.
În cei 8 ani de existență, platforma australiană de design a obținut investiții de 570 de milioane de dolari americani.
Startup-ul a fost lansat în 2013, dar povestea Canva a început încă din 2007, când fondatoarea principală, Melanie Perkins, avea doar 19 ani și era studentă la University of Western Australia. Ea își ajuta colegii să realizeze proiecte grafice cu programele clasice, InDesign și Photoshop. Atunci, i-a venit ideea să facă o platformă cu forme predefinite pe care utilizatorii să le folosescă pentru a crea anuare școlare.
Platforma online oferă un serviciu de tip freemium: utilizatorii din toată lumea pot să o folosească gratuit pentru proiecte de design cum sunt cărțile poștale, imaginile pentru social media sau diverse prezentări, dar există și un produs plătit, Canva Pro, pentru proiecte avansate în zona de business.