Platforma de streaming SoundCloud, care a încercat în ultima perioadă să facă tranziția de la serviciu gratuit pentru artiști la unul pe bază de abonament, concediază 40% dintre angajați și închide două dintre birourile sale, potrivit anunțului făcut joi de confondatorul Alexander Ljung.
Compania, care a anunțat în luna ianuarie că se confruntă cu probleme financiare, și-a anunțat angajații că 173 de locuri de muncă vor fi disponibilizate, iar birourile din San Francisco și Londra vor fi închise, informează Variety.
Ljung, cofondator și CEO al SoundCloud, a scris pe blogul său că reducerea cheltuielilor reprezintă un efort pentru a face din compania lansată în urmă cu 10 ani una profitabilă, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ultimele zile au circulat zvonuri potrivit cărora mai multe companii vor să cumpere SoundCloud, cel mai des fiind amintit Deezer.
”Eric [Wahlforss] și cu mine am înființat SoundCloud în urmă cu aproape zece ani, pentru că am văzut că există nevoia ca artiștii să poată distribui și să se poată conecta cu ajutorul muzicii”, a scris Ljung. ”Într-o lume a streamingului muzical în continuă competiție, am petrecut ultimii ani încercând să creștem această afacere și să dublăm veniturile în ultimele 12 luni. Oricum, trebuie să ne asigurăm calea pentru succesul pe termen lung, iar pentru a face asta este nevoie de reducerea cheltuielilor”. În luna martie a acestui an, compania a confirmat că a primit infuzie de capital.
Potrivit cofondatorului, platforma SoundCloud va rămâne disponibilă în 190 de țări.
Serviciul online SoundCloud a pornit ca platformă pentru DJi și a devenit popular în rândul muzicienilor pentru interfața simplă și ușurința cu care poate fi folosit.
În prezent, Soundcloud are aproximativ 175 de milioane de ascultători și o vastă arhivă muzicală.