Platforma de socializare X a lui Elon Musk a fost reclamată de activistul pentru confidențialitate Max Schrems, care susține că platforma a încălcat regulile de confidențialitate puternice ale Uniunii Europene, transmite CNBC.
Depusă joi de grupul de campanie Noyb al lui Schrems la autoritatea olandeză pentru protecția datelor, plângerea susține că X a folosit ilegal opiniile politice și convingerile religioase ale oamenilor pentru a-i viza cu reclame, scrie News.ro.
De asemenea, Uniunea Europeană este acuzată că a folosit X pentru a viza utilizatorii pe baza opiniilor lor politice și a convingerilor religioase.
În plângere, Schrems susține că X i-a afișat o reclamă a Comisiei Europene care promova reglementarea conținutului online pentru a combate abuzul sexual asupra copiilor și îngrijirea copiilor online.
Schrems spune că reclama vizează în mod explicit utilizatorii din Țările de Jos și exclude 44 de ”segmente de direcționare”, cum ar fi partide politice precum Alternative for Germany, Vox, Sinn Fein și Liga Apărării Engleză, precum și politicienii de extremă dreapta Viktor Orban și Marine Le Pen.
De asemenea, reclama nu vizează persoane pe baza utilizării lor pe X a termenilor legați de ”euroscepticism și/sau opinii politice naționaliste”, potrivit plângerii.
Dosarul arată că acuzațiile se bazează pe depozitul de anunțuri al X.
X nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii atunci când a fost contactată de CNBC.
Ca răspuns la un e-mail al CNBC, Comisia a spus că este la curent cu informațiile legate de campanie și că efectuează ”o evaluare amănunțită”.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Guvernul a majorat punctul de amendă pentru contravențiile de circulație”Pe plan intern, oferim îndrumări actualizate în mod regulat pentru a ne asigura că managerii noștri de rețele sociale sunt familiarizați cu regulile și că contractanții externi le aplică pe deplin. De asemenea, având în vedere o creștere alarmantă a dezinformarii și a discursurilor instigatoare la ură pe platformele de social media în ultimele săptămâni, am sfătuit încă din octombrie serviciile Comisiei să se abțină de la publicitate în această etapă pe X”, a spus Comisia.
Comisia a adăugat că, în conformitate cu Legea privind serviciile digitale, o lege majoră de reglementare a conținutului din UE, platformele, inclusiv X, ”nu trebuie să afișeze reclame direcționate bazate pe datele sensibile ale unui utilizator”.
Conform reclamației, X poate prelua comportamentul de clic și răspunsurile utilizatorilor pentru a adapta conținutul pentru aceștia, o practică cunoscută sub numele de ”microtargeting”.
Microtargeting a fost folosită de Cambridge Analytica în timpul alegerilor prezidențiale din 2016 pentru a-l ajuta pe Donald Trump să câștige votul cu o marjă restrânsă, notează reclamația.
Cine este Max Schrems?
Schrems este o figură importantă în campania europeană de confidențialitate. În special, el a câștigat o bătălie juridică împotriva companiei-mamă a Facebook, Meta, învingând utilizarea de către companie a așa-numitului mecanism de transfer de date safe harbor pentru a trimite informațiile europenilor în SUA.
Examinarea plângerii este la începuturile sale. A fost depusă la autoritatea olandeză pentru protecția datelor, care are sarcina de a investiga principalele puncte importante ale plângerii, pentru a evalua dacă a existat o încălcare a GDPR.
X are sediul central european principal în Irlanda, ceea ce înseamnă că organul de supraveghere a datelor din Dublin este principalul organism de reglementare a confidențialității pentru platformă în Europa.
CITEȘTE ȘI FOTO Mesaj inedit de protest pe panourile electronice de pe Autostrada A0 Sud: „Nu plătește facturile!”Schrems a depus plângerea la autoritatea olandeză și nu la cea irlandeză deoarece este cetățean olandez.
Plângerea ar putea duce în cele din urmă la o investigație completă în temeiul Protecției Generale a Datelor a Uniunii Europene, o reglementare strictă a UE privind confidențialitatea, introdusă de bloc în 2018.
GDPR a dus la amenzi masive pentru giganții tehnologiei din SUA, inclusiv Amazon și Meta. Conform GDPR, firmele pot fi amendate cu până la 4% din veniturile lor anuale globale pentru încălcări.
X a avut probleme în ultima vreme, mărci inclusiv Apple , Disney și Microsoft retrăgând reclamelr de pe platformă din cauza controverselor din jurul lui Musk, inclusiv distribuirea unei postări care a explorat o populară teorie a conspirației antisemită.