Tabletele și Chromebook-urile au tras în sus piața PC-urilor în al treilea trimestru al anului și al doilea trimestru consecutiv cu creștere importantă pentru această piață.
Piața PC-urilor, în care Canalys a inclus atât laptopurile cu Chrome OS, cât și tabletele, a vândut în total în al treilea trimestru 124,5 milioane de unități. Cifra reprezintă o creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Liderul pieței rămâne Lenovo, care a înregistrat o creștere anuală de 11,6%, după ce a livrat 23,5 milioane de unități. Cota de piață a companiei chineze a scăzut, însă, de la 19,6% în urmă cu un an, la 18,9%.
CITEȘTE ȘI Telekom raportează venituri stabileAl doilea loc în piață îl ocupă Apple, care impresionează printr-o creștere anuală de 40,9%. Apple a livrat 22,1 milioane de unități și deține acum 17,7% din piață, cu ajutorul iPad-urilor.
Următoarele locuri din top 5 sunt ocupate, în ordine, de HP, Dell și Samsung. HP a crescut cu 10,8% după ce a livrat 18,7 milioane de unități, iar Dell, cu 12 milioane de unități livrate, a pierdut 0,8%.
Samsung, care ocupă locul 5 în piață, are și cea mai mare creștere. Cu 9.9 milioane de unități livrate, Samsung a crescut în al treilea trimestru al anului cu 86,2% față de aceeași perioadă din 2019.
Categoriile de produse cu cea mai mare creștere sunt Chromebook-urile, care au înregistrat un progres de 122%, și Detașabilele (categorie care include tabletele), care au crescut de la an la an cu 88%.
La polul opus, desktop-urile tradiționale s-au vândut cu 33% mai slab decât anul trecut, chiar și în condițiile în care se presupune că pandemia și lucrul de acasă ar fi trebuit să le favorizeze.