În ciuda pandemiei, oamenii au continuat să fie din ce în ce mai interesați de ceasuri inteligente, căști, brățări și celelalte produse care compun categoria wearables.
După o creștere de 27,7% în T4, când au fost vândute 153,5 milioane de unități, piața accesoriilor purtabile a ajuns la 444,7 milioane de unități livrate pe tot parcursul anului trecut, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 28,4%.
IDC, care a ajuns la aceste cifre, are o explicație interesantă pentru creșterea pieței ce presupune mișcarea oamenilor, în perioada pandemiei, când deplasările au fost limitate - oamenii au cheltui pe wearables parte a banilor rămași din bugetul alocat vacanțelor în care nu au mai fost.
Dispozitivele audio compun cea mai mare parte a acestei pieței, din care dețin 64,2%, urmate de ceasuri, cu 24,1% și brățările inteligente, cu 11,5%.
Liderul detașat pe anul trecut a fost Apple, care livrat 151,4 milioane de unități și a acaparat 34,1% din piață, în creștere anuală cu 35,9%.
Xiaomi, aflat pe locul doi, are 11,4%, în creștere cu 21,7%, după ce a livrat 50,7 milioane de unități.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorUrmează Huawei, cu 9,8% din piață, în creștere cu 50,7% după ce a livrat 43,5 milioane de unități. Samsung deține locul patru, cu 9% din piață. Producătorul coreean a crescut cu 27,3% după ce a livrat 40 de milioane de unități pe întreg anul trecut.
Singurul pierzător din top cinci este Fitbit, căruia nu pare să-i fi priit achiziționarea de Google. Fitbit mai are doar 2,9% din piață, în scădere cu 18,8%, după ce a livrat 12,9 milioane de unități în 2020.