În Q1 2018, Apple și Huawei au înregistrat cele mai importante creșteri pe o piață a accesoriilor inteligente care și-a redus mult ritmul de creștere.
Conform IDC, în primul trimestru al acestui an au fost livrate 25,1 milioane de unități. Față de aceeași perioadă a anul anterior, creșterea este de doar 1,2%.
Apple a livrat 4 milioane de unități, cu 13,5 % mai mult decât cele 3,5 milioane din urmă cu un an. Al doilea loc este ocupat de Xiaomi, care a crescut cu 2,3% după ce a livrat 3,5 milioane de unități.
CITEȘTE ȘI Google, inclusă în 2016 de Fiscul românesc pe lista companiilor aflate sub verificări, declară în continuare un profit în România de sub 1 milion de leiFitbit înregistrează o scădere drastică, de 28,1 procente. În Q1 2018, americanii au livrat doar 2,2 milioane de dispozitive, față de cele trei milioane din primul trimestru al anului trecut.
Cea mai spectaculoasă creștere din top 5 o înregistrează cei de la Huawei care au crescut cu 145%, livrând în primul trimestru al anului 1,3 milioane de unități. În urmă cu un an, Huawei livra doar 0.5 milioane de produse.
Apple și Xiaomi, cu 16,10% respectiv 14,8% din piață sunt singurii producători care dețin mai mult de 10 procente din piață. Dacă se menține ritmul actual, Huawei și Fitbit ar trebui să facă schimb de locuri în următorul an.