Peste 65.000 de numere de telefonie mobilă au fost portate în luna aprilie în România, cele mai multe în rețeaua RCS&RDS, iar cele mai puține în Vodafone, arată datele publicate, joi, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Potrivit sursei citate, din totalul celor 65.173 de numere de telefonie mobilă portate în decursul lunii trecute, 14.511 au fost consemnate în rețeaua Orange, 31.467 în RCS&RDS, 4.856 în Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote), 2.076 în Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) și 12.260 în Vodafone.
La nivel general, de la lansarea serviciului de portabilitate, în anul 2008, și până în prezent, în România s-au portat 2.309.371 de numere de telefonie mobilă, reprezentând aproximativ 80% din totalul de 2.916.001 numere portate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest context, ANCOM precizează faptul că utilizatorii de telefonie mobilă au dreptul să își porteze numărul de telefon dintr-o rețea de telefonie în alta, chiar și atunci când portarea implică trecerea de la abonament (în vechea rețea) la cartelă preplătită (în noua rețea).
Condițiile în care se realizează portarea sunt stabilite de către Autoritate, iar operatorii care refuză portarea unui număr de telefon invocând faptul că portarea se poate realiza doar dacă utilizatorul optează pentru un abonament pot fi sancționați, așa cum s-a întâmplat în luna aprilie a acestui an, când ANCOM a amendat RCS & RDS. Practic, arbitrul telecom a sancționat operatorul telecom cu amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei pentru că a refuzat portarea în regim prepaid a unui număr de telefonie mobilă care funcționa pe bază de abonament într-o altă rețea.
'Prin serviciul de portabilitate a numerelor de telefonie fixă și mobilă, reglementat de ANCOM, utilizatorii își pot transfera numărul dintr-o rețea în alta în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare acceptate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor', notează ANCOM.
Condițiile în care se realizează procesul de portare a numerelor de telefon sunt, printre altele: poate fi portat orice număr de telefon, dar numai în măsura în care se furnizează același tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil; în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid), astfel că se poate porta atât un număr de pe abonament pe cartelă prepaid, cât și invers; la portarea unui număr pe bază de cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat în noua rețea; în timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane; portarea se poate anula printr-o cerere depusă la reprezentanța operatorului unde a fost solicitată inițial portarea, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării.
ANCOM menționează că nu poate fi vorba despre portare și nu se aplică aceleași condiții în cazul în care un utilizator dorește schimbarea planului tarifar din abonament în cartelă în rețeaua aceluiași furnizor de servicii de telefonie. În cazul în care utilizatorii se confruntă cu dificultăți pe parcursul procesului de portare, aceștia pot face o sesizare directă la Autoritate.
Sursa: Agerpres