Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat marți că peste 6,1 milioane de numere au fost portate în 11 ani de la lansarea portabilității.
„În cei 11 ani de la lansarea portabilității, serviciul care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și numărul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon. În anul 2019, s-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre care 700.000 au fost numere de telefonie mobilă”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă și 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă și 53.124 numere de telefonie fixă, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Primele produse de realitate augmentată ale Apple ar putea fi lansate peste 3-4 aniÎn intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit în rețea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere și Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.
În anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).
ANCOM a primit, de la începutul acestui an, 287 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfășurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalități apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele.
”O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM în acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părților implicate în acest proces – operator și client. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) și poate fi anulat numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putând fi depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ora inițială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condițiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare”, spun reprezentanții ANCOM.
Ei afirmă că portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalități pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni).
Prin urmare, înainte de a solicita portarea unui număr, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice contractul încheiat cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece pentru a vedea dacă perioada minimă inițială a expirat și ce alte obligații de plată au.
Utilizatorii au la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă un număr este portat și în ce rețea funcționează numărul respectiv. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
De asemenea, cu peste 1,930 milioane numere portate, rețeaua de telefonie mobilă Digi anunță că este principala destinație de portare a numerelor de telefonie mobilă, în cei 11 ani de existență ai serviciului lansat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
În aceeași perioadă, Digi Tel, serviciul de telefonie fixă al operatorului, a atras prin portare peste 253.000 de numere.
”Rețeaua Digi Mobil este liderul incontestabil al serviciului de portabilitate, în cei 11 ani de existență ai serviciului, în România, potrivit statisticilor comunicate de ANCOM (portabilitate.ro). Cu 1.933.960 numere de telefonie mobilă portate în cei 11 ani, rețeaua Digi Mobil se menține ca principală destinație de portare”, anunță Digi într-un comunicat.
În tot acest interval de timp, rețeaua fixă a atras peste 253.000 de numere, fiind, de asemenea, operatorul preferat pentru portare pentru utilizatorii acestor servicii. În total, 2.186.998 de numere de telefonie fixă și mobilă au venit prin portare în rețeaua Digi, în ultimii 11 ani, conform datelor prezentate de autoritatea de reglementare.
”Rezultatele obținute de Digi Mobil se bazează pe investiția constantă în creșterea acoperirii rețelelor, pe adoptarea timpurie a celor mai inovatoare tehnologii și pe crearea de oferte atractive și accesibile tuturor categoriilor de clienți. În prezent, rețeaua noastră 3G acoperă 99,5% din populația României și rețeaua 4G, 75% din populație. În vară, am lansat serviciile comerciale în rețeaua 5G, păstrând abonamentele la aceleași prețuri (2 euro, 3 euro, 5 euro/ lună cu TVA inclusă) și adăugând noi facilități pentru serviciile de date mobile. Telefoanele marcă proprie au ajuns deja la a doua generație – Digi C2, Digi R2 și Digi K2”, a declarat Valentin Popoviciu, vicepreședintele Consiliului de Administrație al Grupului Digi | RCS & RDS.
În luna octombrie 2019, peste 32.000 de numere mobile au fost portate în rețeaua Digi Mobil, marcând un nou record al anului pentru operatorul de telefonie mobilă. Totuși, luna septembrie a rămas cea mai bună lună pentru Digi, din ianuarie 2018 până în prezent, la capitolul portări în ambele rețele, cu peste 36.000 numere portate.
În ansamblu, în primele zece luni ale anului, Digi | RCS & RDS s-a menținut ca lider la portabilitatea globală (numere de telefonie fixă și mobilă portate), cu 305.695 numere portate, reprezentând 43,5% din totalul portărilor înregistrate de serviciul ANCOM, în perioada indicată.