Grupul Orange România a realizat anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de 2021. În ultimul trimestru al anului trecut, afacerile grupului au cumulat 403 milioane de euro, față de 430 milioane de euro în intervalul octombrie - decembrie 2021.
La 31 decembrie 2022, grupul Orange România furniza servicii mobile către 10,07 milioane de clienți (10,64 milioane la finele anului 2021) și servicii fixe în bandă largă către 1,226 milioane de clienți (1,366 milioane la finele anului 2021). Serviciile de televiziune prin cablu și satelit numără 1,4 milioane de clienți.
Pentru a asigura acces la conectivitate pentru cât mai mulți clienți, Orange a continuat și în acest trimestru eforturile de extindere a rețelei și de a le furniza clienților acces la tehnologii ce oferă conexiuni de mare viteză. Din T4 rețeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava și Târgu Mureș, iar numărul orașelor în care clienții beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.
Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.
La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.
CITEȘTE ȘI Liberty Global cumpără 5% din Vodafone”2022 a fost un an esențial pentru noul Orange în Romania, în care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. Pe lângă lansarea din primăvară a primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienților și finalizarea tranziției Orange Romania Communications către brandul Orange, am făcut pași importanți pentru oferirea unei experiențe unitare clienților, prin numărul de contact unic 300 și un nou design pentru toate magazinele și aplicațiile noastre, iar la final de an am reușit să mai înscriem o bornă, prin relocarea echipelor Orange Romania si Orange Romania Communications în două sedii în București.
În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, reziliența a caracterizat performanța noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acțiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat. Iar pentru că oamenii sunt motorul principal din spatele reușitelor noastre, le mulțumesc tuturor din marea echipă Orange pentru implicarea lor și toate eforturile făcute pe parcursul întregului an, demonstrând că sunt cu adevărat One Team”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.
Operațiunile grupului francez Orange sunt reprezentate în România de operatorul de telefonie mobilă Orange Romania, liderul pieței de profil, și Orange Romania Communications (fost Telekom Romania Communications, fost Romtelecom). De asemenea, pe piața locală activează Orange Money IFN, Orange Services, Orange Business Romania.
Orange este prezent și în acționariatul Netgrid Telecom și Nextgen Communications.