Grupul sud-coreean Samsung a fost amendat cu 40 de milioane de euro (46,9 milioane de dolari) pentru fixarea prețurilor în Olanda, a anunțat miercuri Autoritatea de reglementare a concurenței (ACM), transmite Reuters.
Grupul sud-coreean este acuzat că ani de zile a majorat în Olanda prețurile televizoarelor, cerând constant retailerilor să-și majoreze prețurile dacă vor să le vândă sub rata pieței preferată de Samsung.

Această practică a subminat concurența între cele mai mari magazine online de electronice din Olanda, susține ACM, deoarece Samsung i-a informat pe toți retailerii implicați că competitorii lor vor urma de asemenea politica sa de prețuri, scrie Agerpres.
În plus, Samsung i-a ajutat pe retaileri în cazul în care competitorii lor s-au plâns că televizoarele au fost vândute prea ieftin, arată documentele obținute de Autoritatea de reglementare a concurenței.
Instituția a informat: "Sfaturile Samsung nu au fost individuale și au avut consecințe. Comportamentul companiei a distorsionat concurența și a majorat prețurile pentru consumatori".

Grupul sud-coreean va contesta amenda și a arătat că nu i-a forțat niciodată pe retaileri să folosească sfaturile sale în domeniul prețurilor iar magazinele au fost libere să-și stabilească propria lor strategie.
Samsung este cel mai mare mare producător din lume de chipuri de memorie și de telefoane mobile inteligente.