Google și Amazon vor fi obligate să informeze companiile cum stabilesc ierarhia produselor pe platformele lor, în timp ce Facebook și alte companii de tehnologie vor fi mai transparente în privința termenilor și condițiilor, potrivit noilor reglementări ale Uniunii Europene adoptate miercuri, transmite Reuters.
Legea privind practicile comerciale dintre platforme și întreprinderi, propusă de Comisia Europeană în aprilie 2018, este cea mai recentă măsură a Europei de a ține sub control giganții online și de a asigura că utilizatorii și companiile concurente mai mici sunt tratați corect, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Parlamentarii europeni au adoptat miercuri noile reglementări, care trebuie aprobate în următoarele luni de Consiliul European, înainte de a intra în vigoare. Negociatorii celor trei organisme europene au ajuns la un acord politic în februarie.
Noile reglementări, care vor acoperi 7.000 de companii online, se referă la piețele de comerț electronic, magazinele de aplicații, media socială și site-urile care compară prețurile.
Produsele Google Play, Shopping și Search, App Store al Apple, Store and Bing al Microsoft, Marketplace al Amazon, eBay, Fnac Marketplace, Instagram al Facebook, Skyscanner, Yahoo! și DuckDuckGo sunt unele dintre companiile afectate de reglementări.
„Suntem încântați de sprijinul covârșitor exprimat de deputații din Parlamentul European pentru noile norme privind practicile comerciale ale platformelor online. Este vorba despre primul regulament din lume care abordează provocările relațiilor de afaceri din cadrul economiei platformelor online și, ca atare, reprezintă o etapă importantă a pieței unice digitale, care pune bazele viitoarelor evoluții. Acesta nu numai că va îmbunătăți încrederea, previzibilitatea și securitatea juridică, ci va oferi și opțiuni noi și accesibile în ceea ce privește măsurile reparatorii și soluționarea litigiilor dintre întreprinderi și platforme”, au afirmat într-o declarație comună Andrus Ansip, comisarul pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska, și comisarul pentru economia digitală și societatea digitală, Mariya Gabriel.
Reglementările includ o listă neagră de practici incorecte de comerț, cer companiilor să creeze un sistem intern de gestionare a reclamațiilor și permit companiilor să se asocieze pentru a da în judecată platformele.
Industria tehnologiei, care a insistat cu succes pentru un regim de reglementare relaxat, a salutat sprijinul parlamentarilor.
”Această lege nouă va avea o contribuție pozitivă la crearea pieței digitale unice, întărind în același timp încrederea și predictibilitatea”, potrivit organizației de lobby EdiMA.
Între membrii acestei organizații se numără Amazon, Apple, eBay, Expedia, Facebook, Google, Microsoft și Mozilla.