Ca de la o poveste de succes la alta în aceeași industrie de streaming, cel mai mare serviciu de streaming pentru filme și seriale va crea un documentar despre cel mai important serviciu de streaming pentru muzică.
Pornind de la cartea “Spotify Untold” a jurnaliștilor suedezi Sven Carlsson și Jonas Leijonhufvud, Netflix va produce un mini serial documentar despre Spotify.
Serialul se va concentra pe înființarea companiei și va încerca să arate felul în care serviciul suedez a schimbat felul în care ascultăm muzică.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În centrul acțiunii se va afla antreprenorul suedez Daniel Ek și partenerul său Martin Lorentzon, care au reușit să creeze și să impună un serviciu de streaming pentru muzică licențiată, într-o perioadă în care pirateria online era cel mai important concurent al mediilor fizice de stocare.
Cei de la Netflix spun că documentarul va arăta cum convingerea și încăpățânarea fondatorilor, cu ajutorul legăturilor în industria muzicală, a ajutat un jucător mic, local, să schimbe situația întregii industrii la nivel global.
O provocare deosebită pentru producători va fi aducerea cât mai fidelă la zi a poveștii și păstrarea relevanței în timp a documentarului, ținând cont de faptul că Spotify continuă să crească, fiind departe de a-și fi încheiat povestea.
Spotify a fost înființat în 2006 de Daniel Ek și Martin Lorentzon, fiind lansat oficial în Suedia în 2008 și, mai apoi, în Marea Britanie. Cel mai important pas a fost făcut în 2011, prin extinderea în Statele Unite.
Spotify a ajuns în România abia în martie 2018, la 10 ani de când a fost lansat.