Twitter a înregistrat ”o scădere masivă a veniturilor” din cauza agenților de publicitate care au întrerupt cheltuielile pe platforma de socializare, a declarat Elon Musk, noul proprietar al companiei, fără a furniza cifre, transmite CNBC.
Într-un tweet, CEO-ul Tesla, Twitter și SpaceX aruncă vina pe ”grupurile de activiști care presează agenții de publicitate”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a spus că Twitter nu și-a schimbat strategia de moderare a conținutului și a adăugat că compania a făcut ”tot ce am putut pentru a-i liniști pe activiști”, scrie News.ro.
Musk nu a precizat cât de mult a pierdut compania din cauza acestor retrageri sau cum a putut să atribuie această pierdere presiunii din partea grupurilor de activiști.
Musk și-a reiterat părerile, într-un interviu acordat la Conferința Baron Investment.
”Nu am făcut nicio schimbare în operațiunile noastre. Și am făcut tot posibilul pentru a-i liniști și nimic nu funcționează. Deci aceasta este o preocupare majoră. Și cred că acesta este, sincer, un atac asupra Primului Amendament.”, a spus Musk la eveniment.
CITEȘTE ȘI Un hacker a accesat unul din conturile Dropbox de GitHubTwitter a concediat aproximativ 50% dintre angajații săi de când a preluat conducerea, pe 28 octombrie.
În ultimele zile, o serie de companii au spus că își vor întrerupe temporar cheltuielile de publicitate pe Twitter pentru a vedea cum se vor schimba lucrurile acolo sub proprietatea lui Musk.
General Motors și Audi și uriașul grup alimentar General Mills sunt printre companiile care au întrerupt cheltuielile pe Twitter.
CITEȘTE ȘI Vodafone România vrea să crească viteza de reacție a forțelor de ordine. Mașinile Poliției vor fi monitorizate GPSGigantul grup de publicitate IPG și-a sfătuit clienții să întrerupă temporar planurile de media pe Twitter, deși nu este clar câți clienți urmează sfatul agențiilor IPG.
Twitter și-a informat angajații că va începe să concedieze membri ai personalului, potrivit comunicărilor obținute de CNBC.
Echipa de moderare a conținutului Twitter este de așteptat să fie printre aceste reduceri de locuri de muncă, a relatat Reuters, citând tweet-urile angajaților.
CNBC a aflat, de asemenea, că s-au făcut reduceri profunde la nivelul echipei de marketing global a Twitter, care se ocupă, printre altele, de raportări și valori privind performanța publicitară, performanța vânzărilor și spam.
La începutul acestei săptămâni, Musk, care își spune acum ”Șeful Twit”, s-a întâlnit cu un grup de lideri ai organizațiilor societății civile, pentru a aborda preocupările legate de discursul instigator la ură și dezinformarea legată de alegeri de pe platformă.
De când Musk a preluat conducerea, trolii și bigoții online au atacat Twitter, iar discursurile instigatoare au crescut pe platformă.
Musk a postat, de asemenea, pe Twitter, apoi a șters o teorie a conspirației nefondată și anti-LGBTQ, despre o invazie a casei și un atac asupra lui Paul Pelosi, soțul președintelui Camerei, Nancy Pelosi.
CITEȘTE ȘI Elon Musk fixase “de Halloween” evenimentul “show & tell” pentru Neuralink, startup-ul care va lega creierul de computer, dar recent l-a amânat surprinzătorUnele dintre organizațiile reprezentate la o discuție pe Zoom de o oră, care a avut loc marți, au semnat acum o scrisoare deschisă către cei mai buni agenți de publicitate de pe Twitter, îndemnându-i să-și suspende cheltuielile publicitare, dacă Musk nu reușește să aplice standardele de siguranță ale companiei și liniile directoare ale comunității.
În ciuda afirmațiilor lui Musk cu privire la o scădere recentă a veniturilor, cheltuielile pentru publicitate pe Twitter erau în scădere înainte de finalizarea preluării companiei și înainte ca organizațiile societății civile să înceapă să facă presiuni asupra mărcilor, potrivit platformei de analiză publicitară MediaRadar.
Prezența agenților de publicitate pe Twitter a crescut între aprilie și mai, în perioada în care a fost anunțat planul lui Musk de a treceTwitter în privat, înainte ca aceasta să înceapă să scadă, potrivit datelor de la MediaRadar. Dar numărul mediu de agenți de publicitate de pe platformă a scăzut de la 3.900 în mai la 2.300 în august. Pe platformă erau 2.900 de agenți de publicitate în septembrie.