Un număr de 87 de alerte unice de securitate cibernetică a fost raportat către Centrul Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, la numărul unic 1911, la cinci zile după ce noul serviciu a devenit operațional, a anunțat ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu, într-o postare pe Facebook.
"La numai cinci zile de la operaționalizarea numărului unic 1911 apelabil din toate rețelele de telefonie la tarif normal, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO, 25% dintre acestea fiind din București. Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească și restul de persoane fizice. Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic", a scris Petrescu.
Aproximativ 30% dintre incidentele raportate sunt de tip fraude (phishing, sextortion etc.), urmate de cele cu conținut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite etc.), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informație, precum și un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).
"Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistența furnizată propriu-zis în soluționarea incidentelor, informațiile obținute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România, precum și o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii și politici la nivel național", precizează ministrul.