În următorii ani, Facebook, Instagram și WhatsApp vor lansa facilități pentru care utilizatorii vor trebui să plătească, cel mai probabil, un abonament lunar.
După ce a fost lovită serios de noul sistem de protejare a intimității implementat de Apple pe iPhone și iPad, unde aplicațiile nu mai pot urmări activitatea utilizatorilor fără acordul acestora, Meta pare să fie în căutarea unor soluții alternative de monetizare.
Compania americană vrea să lanseze facilități contra cost în cadrul produselor sale, ceea ce înseamnă că, pe viitor, anumite funcții din Facebook, Instagram și WhatsApp vor fi disponibile doar celor care plătesc.
CITEȘTE ȘI Facebook intenționează să închidă Facebook Gaming, cu care încerca să concureze aplicația Twitch a AmazonÎn acest sens, Meta anunță că va înființa o nouă divizie al cărei rol va fi chiar identificarea și construirea în produsele companiei a unor funcții pentru care utilizatorii să fie dispuși să plătească.
New Monetization Experiences se va numi viitoarea divizie din cadrul Meta și va fi condusă de Pratiti Raychoudhury, care era până acum șeful pe partea de cercetare al companiei americane.
Oficialii Meta spun că în următorii cinci ani am putea vedea o abordare diferită de cea de până acum, care va aduce pentru companie o diversificare a veniturilor.
În prezent, majoritatea covârșitoare a veniturilor Meta sunt generate de reclame.
Compania are și câteva funcții plătite (taxarea firmelor care vor să ia legătura cu clienții pe WhatsApp, administratorii grupurilor de Facebook pot cere plata unui abonament pentru accesarea conținutului exclusiv etc), însă, acestea nu sunt servicii prin care Meta să ceară bani direct de la cele peste două miliarde de utilizatori pe care-i are.