Meta, tot mai aproape de o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Comisia Europeană acuză gigantul american că a încălcat normele antitrust prin platforma de mică publicitate Facebook Marketplace

Meta, tot mai aproape de o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Comisia Europeană acuză gigantul american că a încălcat normele antitrust prin platforma de mică publicitate Facebook Marketplace
scris 19 dec 2022

Gigantul online american Meta „a încălcat normele antitrust ale UE” în secțiunea de anunțuri online Marketplace a rețelei sale sociale Facebook, a declarat Comisia Europeană într-o constatare preliminară.

„Comisia contestă faptul că Meta își leagă serviciul de anunțuri online, Facebook Marketplace, de rețeaua sa socială personală, Facebook”, a precizat aceasta într-un comunicat citat de AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Apple recunoaște că folosește senzori foto de la Sony CITEȘTE ȘI Apple recunoaște că folosește senzori foto de la Sony

„Comisia este, de asemenea, îngrijorată de faptul că Meta impune condiții comerciale neloiale concurenților Facebook Marketplace pentru propriul beneficiu.”, scrie G4Media.ro

Comisia contestă faptul că Meta își leagă serviciul de anunțuri online, Facebook Marketplace, de rețeaua de socializare personală Facebook. Comisia este, de asemenea, îngrijorată de faptul că Meta impune condiții comerciale neloiale concurenților Facebook Marketplace în beneficiul propriu.

Acesta este un prim pas spre o eventuală amendă de maximum 10% din cifra de afaceri realizată de Meta în UE. La 4 iunie 2021, Comisia lansase o procedură oficială privind un posibil comportament anticoncurențial al Facebook. Acum, compania americană va veni cu argumente în apărarea poziției sale, după care Comisia Europeană va lua o decizie finală. O eventuală amendă sau sancțiune administrativă poate fi contestată de Meta în justiție.

Meta este o companie tehnologică multinațională din SUA. Produsul său emblematic este rețeaua personală de socializare „Facebook”, care permite utilizatorilor înregistrați să creeze profiluri, să încarce fotografii și videoclipuri, să trimită mesaje și să intre în contact cu alte persoane. Meta oferă, de asemenea, un serviciu online de anunțuri clasificate, numit „Facebook Marketplace”, prin care utilizatorii pot cumpăra și vinde bunuri.

Comisia constată, cu titlu preliminar, că Meta deține o poziție dominantă pe piața rețelelor sociale personale, care se întinde pe întreg teritoriul Europei, precum și pe piețele naționale de publicitate afișată online pe rețelele sociale.

Comisia constată în mod preliminar că Meta a abuzat de poziția sa dominantă în următoarele două moduri:

  • În primul rând, Meta leagă serviciul său de anunțuri clasificate online Facebook Marketplace de rețeaua sa socială personală dominantă Facebook. Aceasta înseamnă că utilizatorii Facebook au automat acces la Facebook Marketplace, fie că doresc sau nu. Comisia este îngrijorată de faptul că concurenții Facebook Marketplace ar putea fi excluși din piață, deoarece această legătură conferă Facebook Marketplace un avantaj substanțial de distribuție pe care concurenții nu îl pot egala.
  • În al doilea rând, Comisia susține că Meta impune în mod unilateral condiții comerciale neloiale asupra serviciilor concurente de anunțuri clasificate online care își fac publicitate pe Facebook sau Instagram. Comisia este îngrijorată de faptul că termenii și condițiile, care autorizează Meta să utilizeze datele referitoare la anunțuri obținute de la concurenți în beneficiul Facebook Marketplace, sunt nejustificate, disproporționate și nu sunt necesare pentru furnizarea de servicii de publicitate online pe platformele Meta. Astfel de condiții impun o povară pentru concurenți și aduc beneficii doar pentru Facebook Marketplace.

În cazul în care ar fi confirmate, aceste practici ar încălca articolul 102 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene („TFUE”), care interzice abuzul de poziție dominantă pe piață, potrivit comunicatului citat.

Articolul 102 din TFUE interzice abuzul de poziție dominantă. Punerea în aplicare a acestor dispoziții este definită în Regulamentul antitrust (Regulamentul nr. 1/2003 al Consiliului), care poate fi aplicat, de asemenea, de către autoritățile naționale de concurență.

viewscnt
Afla mai multe despre
meta
reclame