În 2021, pentru a scăpa de faima negativă imprimată de numeroasele scandaluri, Facebook își schimba numele și devenea Meta.
Numele Meta era inspirat de ceea ce Mark Zuckerberg numea Metavers - universul virtual ce putea fi construit cu tehnologii de realitate virtuală, augmentată și mixtă.
Însă, la nici cinci ani distanță, Metaversul pare să nu mai fie la fel de important pentru gigantul american, al cărui nume își pierde, astfel, din relevanță.
De când Mark Zuckerberg și-a prezentat versiunea viitorului cu Metaversul în prim plan, s-au întâmplat multe lucruri. În primul rând, alte tehnologii s-au dovedit mult mai relevante, precum inteligența artificială generativă și ochelarii inteligenți cu funcții de AI.
În al doilea rând, Metaversul nu este mai aproape de realitate, ci, mai degrabă, mai îndepărtat. Căștile de realitate virtuală și produsele similare nu se bucură de aprecierea la care Zuckerberg spera, pentru că tehnologia nu a avansat în ritmul așteptat.
În ultimii trei ani, după ce a apărut ChatGPT, chiar și Meta a investit mulți bani în inteligența artificială. Și, pentru că AI-ul companiei nu era la nivelul concurenței, Zuckerberg a pus la bătaie sume foarte mari de bani pentru a atrage specialiști de la companiile rivale.
Metaversul este parte a diviziei Reality Labs din cadrul Meta, care a pierdut în jur de 70 de miliarde de dolari din 2021 până acum.
În ultimii ani, Mark Zuckerberg însuși a evitat să mai rostească cuvântul metavers în aparițiile publice, ca o recunoaștere, poate, a faptului că a greșit strategia.














