Meta a anunțat o reducere de 40% a prețului abonamentelor fără reclame pentru utilizatorii platformelor sale de socialzare în Uniunea Europeană, în încercarea de a se conforma cerințelor de reglementare din regiune, transmite CNBC.
Compania a confirmat marți, într-un articol pe blog, că utilizatorii europeni vor putea, de asemenea, accesa gratuit Facebook și Instagram dacă acceptă să vizualizeze reclame bazate pe un set minim de date personale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inițial, Meta a lansat în octombrie 2023 un serviciu de abonament fără reclame, ca urmare a unei reglementări UE menite să limiteze practicile anti-concurențiale ale companiilor de tehnologie. Acest serviciu a apărut și în urma unei amenzi de peste 400 milioane de dolari pentru încălcarea legislației privind protecția datelor în UE, scrie News.ro.
Potrivit Meta, prețul abonamentului lunar a scăzut de la 9,99 euro la 5,99 euro pentru utilizatorii desktop și de la 12,99 euro la 7,99 euro pentru cei care accesează aplicațiile prin iOS și Android.
Utilizatorii care aleg opțiunea gratuită vor vizualiza reclame mai puțin relevante, bazate doar pe câteva puncte de date, cum ar fi vârsta, genul, locația și interacțiunile cu reclamele.
Meta a întâmpinat provocări semnificative în lansarea serviciilor noi în UE, comparativ cu zonele mai puțin reglementate, precum SUA. În 2023, de exemplu, Meta a întârziat aproape jumătate de an lansarea aplicației Threads în UE după ce aceasta a fost disponibilă în SUA vara trecută.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Total Soft va realiza o platformă destinată managementului standardizat al resurselor umane în administrația publică centralăPedro Pavón, director global de politici al Meta, a declarat că practica de a oferi reclame personalizate reprezintă ”fundamentul unui internet modern, gratuit” și permite oamenilor să se conecteze cu brandurile și produsele cele mai relevante pentru ei într-un mod simplu și non-intruziv.
”De aceea, mă aștept ca, chiar și atunci când au de ales, cei mai mulți oameni să aleagă serviciul nostru de reclame personalizate”, a adăugat Pavón într-o postare pe LinkedIn.