Facebook a câștigat o acțiune în justiție demarată împotriva unei companii chineze care a înregistrat marca "face book", semn al atitudinii favorabile a Beijingului față de cea mai mare rețea de socializare din lume, la care cei 700 milioane de utilizatori de Internet din China nu au în continuare acces, informează Financial Times.
Potrivit legislației chineze, o companie multinațională cu un brand recunoscut la nivel global trebuie să dovedească faptul că marca sa înregistrată este binecunoscută și în China. Săptămâna trecută, un tribunal din Beijing a decis că Xintong Tiandi Technology, un producător de portofele și genți din piele, poate utiliza marca "IPHONE" în pofida popularității răspândite a telefoanelor iPhone produse de grupul american Apple.
În schimb, în cazul Facebook, un tribunal din Beijing a decis că Zhongshan Pearl River Drinks Factory, un producător de chipsuri din cartofi din provincia sudică Guangdong, nu ar fi trebuit să aibă dreptul să înregistreze marca "face book" în 2014.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Dacă era ilegal pentru noi să înregistrăm această marcă de ce ni se permis să facem acest lucru în primul rând? Dacă Facebook este o marcă atât de influentă la nivel global, de ce consumatorii chinezi nu au acces la pagina sa de Internet?", a replicat unul din directorii firmei chineze.
Deși Facebook este blocat în China continentală, atât rețeaua de socializare cât și fondatorul său, Mark Zuckerberg, sunt binecunoscuți în China, iar utilizatorii de internet pot accesa site-ul prin intermediul unor soluții tehnice ilegale denumite "rețele virtuale private"(VPN). În ultima perioadă, Mark Zuckerberg s-a întâlnit cu mai mulți oficialii chinezi pentru ai convinge să permită accesul Facebook pe piața cu cel mai mare număr de internauți din lume. Cel mai probabil, o eventuală decizie vizând deblocarea accesului Facebook în China va veni cu o serie de condiții stricte, având în vedere faptul că în timpul revoluțiilor din 2011 rețeaua de socializare a fost utilizată de activiștii pro-democrație.
La finele lunii martie, cea mai mare rețea de socializare avea 1,65 miliarde utilizatori activi, față de 1,44 miliarde în urmă cu un an, iar Zuckerberg a anunțat că utilizatorii petrec, în medie, peste 50 de minute pe zi pe Facebook, Instagram și Messenger.
Sursa: Agerpres