După ani în care specialiștii și presa au încercat să avertizeze în legătură cu parolele prea simple și folosite pentru mai multe conturi, majoritatea utilizatorilor se bazează în continuare pe "123456" și alte parole similare.
Analiza a peste 1 miliard de parole, dintre cele ajunse publice în ultimii ani în urma breșelor de securitate, arată că utilizatorii folosesc în continuare parole scurte și simple, de obicei fără caractere speciale.
Peste 7 milioane din cele 1 miliard de parole analizate sunt "123456". Altfel spus, există un "123456" la fiecare 142 de parole folosite pentru accesarea conturilor online.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O altă problemă este folosirea aceleiași probleme pentru mai multe conturi. Dacă, în urma unei breșe o parolă ajunge în posesia hackerilor, aceasta poate fi folosită și pentru spargerea altor conturi care au același nume de utilizator sau aceeași adresă de email.
Analiza a arătat că doar aproximativ 169 de milioane de parole sunt unice. Restul, până la 1 miliard, sunt aceleași parole folosite și pentru alte conturi.
Lungimea medie a unei parole este de 9,48 caractere. Cu cât mai puține caractere are o parolă, cu atât mai ușor este de spart prin forță brută (o metodă de ghicire a parolei prin încercarea tuturor combinațiilor posibile cu ajutorul unui algoritm).
O altă descoperire interesantă este că doar 12% din toate parolele conțin caractere speciale. Acestea fac mai dificilă spargerea parolei prin forță brută, deoarece algoritmul trebuie să analizeze mult mai multe combinații posibile.
Același studiu a arătat că 42% dintre parole pot fi sparte cu ușurință pe baza dicționarului - adică sunt cuvinte comune care pot fi sparte cu un algoritm care încearcă toate cuvintele.
O parolă bună trebuie să fie lungă, să conțină litere mari și mici, cifre și caractere speciale. Dacă este dificil de reținut, se poate apela la un manager de parole, precum LastPass sau 1password.