LinkedIn a targetat cu reclame pe Facebook 18 milioane de adrese de email ale unor persoane care nu erau membrii ai rețelei.
Comisia de Protecție a Datelor a descoperit în urma unui audit că LinkedIn a procesat 18 milioane de adrese de mail ale unor persoane care nu arau membrii ai rețelei și i-a targetat cu reclame pe Facebook, probabil pentru a-i convinge să-și creeze un cont.
Totul a plecat de la o singură plângere primită din partea unui utilizator care a descoperit că este targetat pe Facebook de reclamele LinkedIn pe baza adresei de email. Utilizatorul s-a plâns că rețeaua socială a intrat în posesia adresei de email fără acordul său.
În urma unei investigației, Comisia de Protecție a Datelor a constatat că divizia americană a companiei a procesat 18 milioane de adrese de email obținute fără acordul utilizatorilor în numele filialei europene, cu sediul în Irlanda.

Adresele de email au fost adăugate în cadrul instrumentelor de targetare ale Facebook pentru ca deținătorii conturilor create pe baza lor să vadă reclame la LinkedIn.
Plângerea a fost rezolvată amiabil după ce LinkedIn a fost de acord să înceteze procesarea adreselor de email aflate în aceeași situație ca cea de la care a pornit investigația.
LinkedIn a fost, de asemenea, de acord să șteargă toate datele personale asociate cu procesări asemănătoare înainte de 25 mai 2018, data la care a intrat în vigoarea noua legislație GDPR.