În ciuda diferenței mari în ceea ce privește numărul de utilizatori, platforma Apple reușește în continuare să aducă dezvoltatorilor venituri semnificativ mai mari decât cea deținută de Google.
Conform analiștilor de la Sensor Tower, aplicațiile pentru iOS au însumat în prima parte a acestui an venituri de 22,6 miliarde de dolari. În același timp, aplicațiile de Android au produs împreună 11.8 miliarde de dolari.
App Store a generat venituri aproape duble față de Android. Mai precis, aplicațiile de iOS au generat de 1,9 ori mai mulți bani decât cele de Android.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singura veste bună pentru Google este că rata sa de creștere este puțin mai mare. Dacă creșterea veniturilor aduse de App Store a fost de 26,8%, Google Play a înregistrat o creștere de 29,7%.
Cauzele diferențelor sunt aceleași ca și în ultimii ani când s-a înregistrat același trend. Pe de o parte, utilizatorii de Android sunt, în mod tradițional, mai puțin dispuși să plătească pentru aplicații.
Pe de altă parte, Android-ul are și alte magazine de aplicații pe lângă cel oficial, care nu au fost luate în calcul. De exemplu, marii producători de smartphone-uri cu Android au propriile magazine de aplicații.
De asemenea, un mare handicap pentru Android vine din faptul că, spre deosebire de App Store, Google Play nu este disponibil în China.
O mare parte a creșterii veniturilor din aplicații se datorează abonamentelor, în special abonamentelor pentru serviciile de streaming precum Netflix, HBO, Apple Music, Pandora și altele.
Cea mai mare parte a veniturilor vin, însă, din jocuri. 78% din cheltuielile totale sunt generate de jocuri. Această categorie a crescut în prima jumătate a anului, pe ambele platforme, cu 19,1%, ajungând la 26,6 miliarde de dolari.