Unul dintre cele mai importante update-uri de iOS, ca impact față de industria de advertising digital cel puțin, va putea fi instalat pe iPhone-uri în cursul săptămânii viitoare.
Fără să indice o dată precisă, Apple a anunțat că săptămâna viitoare va lansa versiunea 14.5 de iOS, alături de alte update-uri ale sistemelor sale de operare, precum WatchOS 7.4 și macOS 11.3.
Update-ul de iOS (împreună cu cel de iPadOS) este de interes în mod deosebit. Pe lângă alte noutăți, iOS 14.5 vine cu ceea ce Apple numește App Tracking Transparency.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
ATT este un nou mod de protejare a intimității utilizatorilor, în care aplicațiile pot să urmărească activitatea acestora doar în urma obținerii unui acord expres. Concret, fiecare aplicație va afișa o notificare la prima deschidere, în care utilizatorul este întrebat dacă este de acord să fie urmărit.
Anunțată încă de anul trecut, această abordarea a fost criticată aspru de Facebook, care a acuzat Apple că va afecta veniturile micilor dezvoltatori. În fapt, este vorba de o luptă pentru accesul la datele personale. Pe de o parte, Facebook va pierde accesul la o parte din aceste date, iar pe altă parte Apple își protejează propria rețea de advertising în lupta în care este și arbitru și jucător.
După ce a încercat să lupte pe toate căile, cumpărând inclusiv reclame în ziare și amenințând cu un proces, Mark Zuckerberg s-a mai calmat și a spus, recent, că Facebook ar putea ieși chiar mai puternică după această schimbare.
Dincolo de App Tracking Transparency, iOS 14.5 mai aduce și alte noutăți notabile, precum: voci noi pentru Siri, deblocarea iPhone-urilor cu Apple Watch (ca alternativă la Face ID care nu merge cu mască), suport dual-SIM pentru 5G, emoji-uri cu mai multe culori faciale, suport pentru noile AirTag-uri și un nou design pentru aplicațiile Podcasts și News.