Google a decis, după multiple amânări, să nu mai elimine cookie-urilor terțe din browser-ul Chrome.
Google a anunțat pentru prima dată planul de a elimina cookie-urile în 2020, dar agenții de publicitate s-au opus.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, într-o inversare majoră, Google pune capăt unui plan de eliminare a cookie-urilor din browserul său Chrome, după patru ani de eforturi, întârzieri și dezacorduri cu industria de publicitate.
Decizia de a păstra tehnologia de urmărire generalizată cunoscută sub numele de „cookie” în Chrome vine după o serie de eșecuri, deoarece atât companiile de publicitate digitală, cât și autoritățile de reglementare s-au opus planului și tehnologiilor de înlocuire propuse de Google.
În primăvară, Google a amânat, pentru a treia oară deja, eliminarea cookie-urilor terțe din browser-ul Chrome.
Noul termen era începutul anului viitor, în condițiile în care schimbarea este urmărită îndeaproape de autoritatea pentru piețe și concurență din Marea Britanie.
În decembrie a fost anunțat că, la aproape patru ani de când a început să evalueze modul în care ar putea să elimine din schema de urmărire a comportamentului utilizatorilor cookie-urile terțe, Google va face primul pas în acest sens.
CITEȘTE ȘI Apple pregătește un nou mare eveniment. Este așteptat să vină cu versiuni noi ale iPad Pro și iPad AirEra anunțat că, din 4 ianuarie 2024, cookie-urile terțe vor fi dezactivate pentru 1% din utilizatorii browser-ului Google Chrome.
Spre deosebire de alte browsere, care oferă de mult timp opțiuni pentru blocarea acestor cookie-uri sau o fac deja în mod implicit, Google nu s-a grăbit deloc să facă acest lucru.
CITEȘTE ȘI Zuckerberg anunță - Threads a intrat în EuropaMotivul este simplu, cea mai mare parte a veniturilor Google vin din reclamele digitale, pentru care, până acum, cookie-urile terțe au jucat un rol important în urmărirea utilizatorilor în vederea targetării cât mai eficiente a reclamelor.
În locul cookie-urilor, Google va implementa așa-numitele topicuri, lăsând utilizatorii să configureze domeniile proprii de interes.
Datele colectate de Google vor fi trecute prin ceea ce compania numește Privacy Sandbox, înainte de a ajunge la ceilalți advertiserii.
Acestea era un prim pas, prin care gigantul american vrea să urmărească modul în care decurge planul, înainte de elimina complet, pentru toți utilizatorii, cookie-urile terțe în a doua jumătate a anului viitor.