Instagram promite un plus de control asupra recomandărilor făcute de algoritm

Instagram promite un plus de control asupra recomandărilor făcute de algoritm
scris 1 iun 2023

Cu două butoane, „Interesat” și „Neinteresat”, utilizatorii Instagram vor putea influența fluxul de conținut generat de rețeaua socială cu ajutorul algoritmului de rankare a postărilor.

Instagram anunță introducerea unui nou buton sub postările recomandate de algoritm, numit „Interesat”. Apăsându-l, utilizatorul va transmite algoritmului că i-a plăcut postarea respectivă, iar acesta îi va afișa mai multe postări asemănătoare.

Urmărește-ne și pe Google News

Noul buton se alătură butonului „Neinteresat”, care are rolul opus (acela de a exprima dezinteresul pentru o postare recomandată de algoritm) și există în cadrul platformei de mai multă vreme.

WhatsApp permite conectarea a până la cinci iPhone-uri la același cont CITEȘTE ȘI WhatsApp permite conectarea a până la cinci iPhone-uri la același cont

Automat, prin folosirea celor două butoane, utilizatorii Instagram vor pune umărul voluntar la îmbunătățirea algoritmului atât de important pentru funcționarea platformei sociale.

Într-o postare pe blogul companiei, Instagram detaliază modul în care face rankarea conținutului în diversele secțiuni ale aplicației. Pe lângă acțiunile utilizatorului (like-uri, comentarii, share-uri etc.), la rankarea postărilor este luată în considerare popularitatea în cadrul platformei, precum și cât de interesant ar fi autorul acestora pentru utilizator.

Rankarea formatului Stories are în vedere cât de frecvent accesează utilizatorul story-urile unei anumite persoane și cu ce postări interacționează. Aici este luată în calcul și relația generală dintre cele două persoane în cadrul platformei, având prioritate rudele și prietenii.

În pagina Explore, cel mai important element luat în calcul este popularitatea în cadrul rețelei a genului de postări de care utilizatorul a arătat că este interesat.

În fine, în cazul formatului video Reels cele mai importante indicii pentru algoritm sunt acțiunile utilizatorului - like-urile, salvările și share-urile, dar și nivelul de popularite din cadrul platformei.

Informațiile oferite de Instagram reprezintă un exercițiu de transparență din partea platformei care, anul trecut, a început să le afișeze utilizatorilor, la fel ca Facebook, mai multe postări din afara bulei, de la persoane pe care nu le urmăresc, pe modelul TikTok.

viewscnt
Afla mai multe despre
instagram
recomandări
algoritm