Instagram a anunțat câteva modificări importante pentru companiile care activează în cadrul rețelei, prima dintre acestea fiind posibilitatea programării unui post pentru publicare la o dată viitoare.
Spre deosebire de Facebook, care oferă paginilor de mulți ani posibilitatea programării posturilor, Instagram nu a avut până o astfel de opțiune. Singura facilitate care ajuta utilizatorii în acest sens era salvarea unui post ca draft, post ce putea fi publicat, tot manual, mai târziu.
Concret, aplicația Instagram nu va avea nici acum o funcție propriu-zisă de programare. Însă, API-ul Instagram (suportul prin care serviciile terțe pot apela anumite facilități ale unei aplicații) va include această posibilitate.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Asta înseamnă că brandurile nu vor putea programa posturi direct din Instagram, ci prin intermediul unor aplicații terțe, precum Buffer, SocialFlow sau Hootsuite – aplicații care folosesc API-ul rețelelor sociale pentru a oferi, eventual contracost, facilități suplimentare.
Ryan Holmes, șeful Hootsuite, aplicație care are 16 milioane de utilizatori, spune că programarea postărilor pe Instagram este de departe cea mai solicitată facilitate.
Programarea posturilor este doar una din facilitățile pe care noul API Instagram le va introduce. Prin intermediul acestuia, vor exista posibilități suplimentare de analiză a performanței și comparare cu alte companii, opțiuni avansate de moderare a comentariilor, urmărirea și interacționarea cu cei care menționează brandul în cadrul rețelei sociale și altele.
Noul API este deja disponibil aplicațiilor terțe care pot începe să implementeze noile facilități pentru Instagram, iar vechea versiune va fi scoasă din uz la 31 iulie.
Cei de la Instagram au mai anunțat că toate aceste facilități vor fi disponibile nu doar business-urilor, ci tuturor utilizatorilor, undeva la începutul anului viitor.