Pentru a concura mai eficient cu TikTok și a încerca să nu le mai dea niciun motiv utilizatorilor să prefere TikTok în locul Instagram, toate filmările mai scurte de 15 minute postate pe rețeaua deținută de Meta vor fi transformate automat în Reels.
Instagram anunță că absolut toate clipurile video pe care le vor posta utilizatorii săi și care sunt mai scurte de 15 minute vor îmbrăca formatul vertical Reels, așa cum se numește clona de TikTok a Instagram.
Astfel, fie că vor sau nu să folosească acest format, utilizatorii care postează video pe Instagram vor contribui involuntar la creșterea în popularitare a formatului pe care Instagram l-a copiat de la TikTok pentru a concura cu rețeaua socială chineză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mutarea, care pare să trădeze o doză de disperare din partea executivilor Meta în fața creșterii de neoprit a TikTok, va face ca inclusiv filmările orizontale să fie încadrate vertical, ceea ce va fi deranjant pentru utilizatori și creatori de conținut deopotrivă.
Mai mult, tot pentru a da un răspuns TikTok, toate clipurile video de peste 90 de secunde postate de conturile publice vor fi recomandate de algoritm în întreaga rețea. Dacă, până acum, o filmare era văzută doar de urmăritori, cu trecerea forțată la formatul Reels aceasta poate ajunge să fie văzută de multe alte persoane necunoscute. Excepție fac doar conturile private.
Totodată, Instagram își consolidează conținutul video. În loc de două secțiuni separate Video și Reels, va exista o singură secțiune care conține tot ce înseamnă video, indiferent de format și lungime.
Instagram pregătește și lansarea unei noi interfețe, inspirate tot de la TikTok, care va face ca filmările verticale să acopere o parte mai mare a ecranului. În acest scop, informațiile care sunt afișate sub sau deasupra filmărilor, vor fi suprapuse acestora.