Platforma socială responsabilă de o mare parte din veniturile Facebook, Instagram, pregătește o schimbare fundamentală pentru formatul Stories, inspirată, din nou, de la TikTok.
Formatul efemer Stories, lansat în social media de Snapchat, a folosit de la bun început un sistem de navigare opus feed-urilor tradiționale de conținut - navigarea se făcea pe orizontală, dinspre dreapta spre stânga, nu pe verticală.
Însă, TikTok, care a popularizat conținutul video scurt, ce umple tot ecranul și se răsfoiește verticală, de sus în jos, a făcut platformele americane, precum Snapchat și, acum, Instagram, să realizeze că poate exista o abordare mai bună atât pentru utilizatori, cât și pentru reclamele afișate aici.
CITEȘTE ȘI Instagram adaugă o funcție de recuperare a postărilor șterseDupă ce feed-ul vertical de Stories a fost observat în cadrul aplicației de un număr mic de utilizatori, Instagram a confirmat că lucrează și testează această idee.
Trecerea la un feed vertical va fi o schimbare fundamentală pentru formatul Stories din cadrul Instagram. Pe de o parte, pentru că este un mod mai natural și mai familiar de navigare pentru utilizatori, ar putea contribui la creșterea numărului de persoane care se uită la Stories și văd inclusiv reclamele de aici.
Pe de altă parte, ar putea semnifica un schimb de focus pentru Stories, care ar putea favoriza, prin algoritmul folosit, conținutul video. Brandurile și influencerii, care câștigă bani din promovările pe care le fac, ar trebui să pună, la rândul lor, mai mult accent pe video scurt dacă vor să-și crează vizibilitatea.
Instagram include deja o replică la TikTok, numită Reels, însă, din câte se pare, compania americană un este mulțumită de performanța acesteia și evaluează alternative, printre care se numără și feed-ul vertical pentru Stories, care ar putea, la un moment dat, să înlocuiască Reels.