Instagram a început un nou test pe tema like-urilor, diferit de cele din trecut, în care utilizatorul are opțiunea de a afișa sau a ascunde like-urile propriilor postări sau ale altora.
La doi ani după ce a început să experimenteze cu ascunderea like-urilor, Instagram trece la un nou capitol, pe aceeași temă. De data aceasta, însă, în loc să o facă discreționar, Instagram mută decizia în curtea utilizatorilor.
În cadrul noului test, utilizatorii pot hotărî singuri dacă vor sau nu să vadă like-urile. Și pot face această alegerea atât pentru like-urile primite de propriilor postări, cât și de like-urile afișate sub postările celorlalți.
Ascunderea like-urilor este văzută ca un leac pentru anxietate, în special în cazul utilizatorilor mai tineri, care ajung să se teamă că postările proprii nu vor avea suficient succes, iar acest lucru va fi vizibil tuturor.
În cadrul testelor anterioare, Instagram a mai găsit o problemă, pe care o pune pe seama instinctului de turmă - oamenii tind să dea like postărilor care sunt deja populare și au un mare număr de like-uri. Valabilă este și viceversa - oamenii evită să dea like la un post cu puține like-uri.
Cele două probleme nu afectează toți utilizatorii, iar în cadrul testelor din urmă cu doi ani, o parte a participanților s-a împotrivit ascunderii like-urilor. Astfel, s-a ajuns la ideea de a lăsa utilizatorii să decidă.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Ca și în cazul altor teste, opțiunile privind afișarea sau ascunderea like-urilor vor fi activate pentru un număr mic de utilizatori, pe care Instagram îi va observa cu atenție să vadă cum privesc această abilitate și cum li se schimbă comportamentul. Scopul final este, evident, de a crește implicarea și timpul acordat de oameni rețelei.
În următoarele săptămâni, un test similar va debuta și pe Facebook. La fel ca pe Instagram, utilizatorii vor fi cei care vor stabili ascunderea sau afișarea like-urilor.