Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile au crescut cu 1,6% de la an la an, în primul trimestru din 2022, până la 78,4 milioane de euro, luând în considerare referința de raportare fără impactul operațiunilor wholesale (MVNO) și alte venituri legate de operațiunile fixe.
Veniturile din servicii au fost afectate de scăderile drastice ale tarifelor de terminare a apelurilor mobile, care au fost reduse cu 8% la 1 iulie 2021 și cu încă 21% la începutul anului 2022.
EBITDA a urcat până la 11,7 milioane de euro, sub aceeași referință de raportare, alimentată, pe de o parte, de creșterea bazei totale de clienți și, pe de altă parte, de reducerea costurilor directe, cu 28,6%.
Baza totală de clienți a Telekom Mobile a crescut cu 7,6% în T1 2022 față de T1 2021, până la 3,82 milioane utilizatori. Din acest total, 1,75 milioane au fost abonați (în creștere cu 5,1% de la an la an, al optulea trimestru consecutiv) și 2,07 milioane au fost utilizatori prepaid (în creștere cu 9,8% de la an la an, pentru al treilea trimestru consecutiv).
„Am aliniat ofertele pentru clienții noi și cei existenți, am simplificat factura, contractul și am regândit modul în care interacționăm în cel mai transparent mod posibil. Pe lângă acestea, am continuat cu un nou portofoliu sub deviza ‘Cât vezi atât plătești’, în luna aprilie. Și nu ne vom opri până nu vom câștiga și păstra încrederea clienților noștri”, a declarat Dina Tsybulskaya, CEO Telekom Romania Mobile.
„În ceea ce privește sănătatea afacerii, vom continua să ne străduim să luăm deciziile corecte, să investim într-un mod inteligent și să respectăm disciplina strictă a costurilor, care ne va ajuta să ne impunem în aceste vremuri de imprevizibilitate. Prin aceasta, punem bazele unui an de succes. Primul an în noua configurație de jucător exclusiv pe piața de telefonie mobilă", a declarat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer, Telekom Romania Mobile. Rețelele fixe au fost vândute recent către Orange.
La sfârșitul primului trimestru, 74% dintre clienți și-au plătit abonamentele pe baza facturilor digitale, iar 25% își gestionează serviciile prin intermediul aplicației MyAccount.
„În ciuda costurilor în creștere, România se află într-o poziție care o va ajuta să se dezvolte mai rapid decât țările din apropiere", a conchis Nicolas Mahler.