Cheltuielile pentru comunicații (precum servicii poștale, echipamente și servicii de telefonie și telefax) au avut în 2019 o pondere de 2,4% în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor din Uniunea Europeană, pe primele locuri fiind gospodăriile din Bulgaria (4,7%), Croația (4%), Grecia (3,9%) și România (3,4%), arată datele publicate miercuri de Eurostat.
La polul opus, gospodăriile din Luxemburg au alocat cel mai mic procent din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor pentru comunicații (1,3%), urmate de gospodăriile din Danemarca și Austria (ambele cu 1,9%), scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, în anul 2019 gospodăriile din UE au cheltuit 175 miliarde de euro (echivalentul a 1,3% din Produsul Intern Brut al UE) pentru comunicații.
În ultimul deceniu însă, cheltuielile pentru comunicații au reprezentat categoria de cheltuieli care a înregistrat cel mai important declin în UE, de la 3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009, până la 2,4% în 2019, adică o scădere de 0,6 puncte procentuale.
Între 2009 și 2019, ponderea comunicațiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre UE, în frunte cu Estonia, scădere de 1,7 puncte procentuale, Olanda, Franța, Irlanda și Polonia.
În contrast, în trei state membre ponderea comunicațiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a crescut în ultimul deceniu, în primul rând fiind România, de la 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009 până la 3,4% în 2019, adică o creștere de 1,1 puncte procentuale.